Re: Van Castel / de Bruijn, regio Etten / Rijsbergen / Made?, 18e eeuw.

  • m.l.h.ridderhof
    Message 1 of 6 , Feb 16, 2011
      Beste mensen,

      Bijna vijf jaar na dato is het puzzelstukje gevonden:

      Wilhelmus Christophorus van Castel is geboren op 7 oktober 1720 te Princenhage als Guielmus, zoon van Christophorus Willemse, geboren en getogen in Princenhage, en Joanna Marcelisse Hendriks, afkomstig uit Meer. De ouders zijn op 28 januari 1720 te Princenhage gehuwd en zowel Petrus (1730) als Marcellis (1723) zijn als broers te plaatsen.

      Op naar de volgende generatie :)

      Met vriendelijke groet,

      Mike

      Details
      Joanna Marcelisse van Meer
      moeder op maandag 7 oktober 1720 Princenhage

      Plaats: Princenhage
      Bron: GA Breda
      Gezindte: RK
      DTB-nr: 141a, fol: 96 v
      Naam kind: Guielmus
      Datum doop: 1720-10-07
      Man/Vrouw: m
      Naam vader: Christophorus Willemse
      Naam moeder: Joanna Marcelisse van Meer
      Naam peter: Petrus Marcelisse van Meer
      Naam meter: Maria Willem Stoffele
      Naam getuige 4: Margareta Cornelii van Kaam
      Opmerkingen: getuige 4 waarnemend i.p.v. afwezige peter en meter

      Bron:
      Dopen rk Princenhage 1695-1740

      Archief:
      IV-9 inventarisnummer 141a