Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Witlox

  • Frank Simons
    Message 1 of 5 , Jan 17, 2011
      René
      In het antwoord op je vraag ben ik ook geinteresseerd. Margriet Witlox en Jan de
      Bresser komen voor in de kwartierstaat van mijn vrouw.
      Alleen heb ik als overlijdensdatum van Margriet staan: tussen 4 augustus en 11
      december 1640 (M. Bressers & W. de Bakker; Het geslacht Bressers; 1988; pag
      276).
      mvg
      Frank Simons

      ________________________________
      Message 2 of 5 , Jan 17, 2011
        Hoi Frank,

        Overlijdensdatum komt van deze site http://www.elfjeshoorn.nl/elfjeshoorn/GeneratieGC.pdf
        Heb je ook een website? Ik heb zo'n 12 generatie's voorouders van Daniel Bressers.

        Groeten René

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, Frank Simons <fds1945@...> wrote:

> [...]
        > december 1640 (M. Bressers & W. de Bakker; Het geslacht Bressers; 1988; pag

      • Frank Simons
        Message 3 of 5 , Jan 17, 2011
          René,
          Margriet Witlox, ziek te bed liggend maakt op 4 augustus 1640 samen met haar man
          Jan een testament op. Volgens het door mij genoemde boek Jan doet in 1642
          grondtransacties, gemachtigd door het testament van 1640.
          Volgens het begraafboek van Diessen is op 29 september 1644 begraven Margareta
          Adriani Gerardi. Om hieruit te concluderen dat dit dezelfde persoon is als
          Margriet Adriaen Gerit Witlox is mij te kort door de bocht zeker als je bedenkt
          dat Margriet en Jan woonachtig waren in Moergestel.
          Ik zou aan Jan Habraken vragen hoe hij tot zijn conclusie over de begraafdatum
          is gekomen. Wellicht heeft steekhoudende argumenten voor zijn conclusie.
          mvg
          Frank Simons

          wrote:

> [...]

          > december 1640 (M. Bressers & W. de Bakker; Het geslacht Bressers; 1988; pag

        • Rene
          Message 4 of 5 , Jan 17, 2011
            Frank

            Ik heb dat boek inmiddels gevonden. Zo te zien heb je gelijk en is ze inderdaad voor de 11de 1640 gestorven.
            Een andere vraag, zit de familie van Hout ook in jouw kwartierstaat?

            Groetjes René