Lucia Vosters Hilvarenbeek

  • Henk Coolen
    Message 1 of 6 , Oct 3, 2010
      Beste lijstgenoten

      hier een vraag over een onderwerp dat waarschijnlijk al eens ter discussie is gebracht
      eventueel op ander forums .. maar ik kan er geen touw aan vastknopen

      wie heeft dit ook al eens uitgezocht ??

      Joannes Walterus Laureijs van Rooij gedoopt 8 augustus 1671 in Hilvarenbeek huwt volgens mij 2 keer

      (1) op 1 juni 1694 in Hilvarenbeek met Lucia Joannes (Seijken) Vosters
      de akte hier geeft Joannis Walteri van Roij et Lucia Joannes Vosters
      Seijken is volgens bepaalde berichten gedoopt op zaterdag 16 mei 1665 in Lage Mierde. Haar ouders werden in het bericht niet gegeven.

      (2) op 3 november 1710 in Hilvarenbeek met Lucia Bartholomeus (Seijke Sijmons) Voskens
      Volgens ISIS : Jan Wouter Laureijs van Roij met Lucia Bartholomeus Voskens
      de akte geeft hier Jan Wouter van Roij weduwenaar wijlen Seijken Jan Voskens, geboren en woont alhier
      met Seijken Bartolomeeus Voskens j.d. van Arendonk
      Voor de rk kerk huwde in september 1710 Joannes ... Van Roij met Lucia Simonis Voskens.
      Lucia wordt dus bij het huwelijk voor de schepenen als dochter van Bartholomeus vernoemd en in de kerkregister als dochter van Simon.

      In de doopregisters vinden van Jan's kinderen wordt de 2e echtgenote ook wel Elisabeth of Cecilia Simons genoemd

      verder 2 gebeurtenissen die betrekking hebben op deze echtgenotes

      Plaats begraven Hilvarenbeek
      Datum begraven 08-05-1719
      Overledene Huisvrouw van Rooij
      Relatie Jan Wouter van Rooij

      en

      huwelijk op 20 mei 1731 te Hilvarenbeek
      Bruidegom Jan Noijens Eerdere vrouw Marie Cornelis van Roij
      Bruid Elisabeth Jan Voskens Eerdere man Jan van Roij
      beide geboortig en wonende te Hilvarenbeek

    • margor
      Message 2 of 6 , Oct 3, 2010
        Henk,

        dit is de doop van Lucia:

        http://eindhoven.digitalestamboom.nl/detailx.aspx?p=2704808&ID=185060&bo\
        ok=D&role=C&page
        <http://eindhoven.digitalestamboom.nl/detailx.aspx?p=2704808&ID=185060&b\
        ook=D&role=C&page> =

        met vriedelijke groeten

        Maria Goirssen

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Henk Coolen" <henk@...>

        Message 3 of 6 , Oct 3, 2010
          Henk,

          het is Elisabeth Voskens die in 1694 huwt met Jan Wauters vn Roij:
          http://www.regionaalarchieftilburg.nl/index.php?option=com_genealogie_zo\
          eken&Itemid=47&sub=detail&id=1837983&aktegegevens=van+Roij%2C+Jan+Wouter\
          +Laureijs%2C+01-06-1694
          <http://www.regionaalarchieftilburg.nl/index.php?option=com_genealogie_z\
          oeken&Itemid=47&sub=detail&id=1837983&aktegegevens=van+Roij%2C+Jan+Woute\
          r+Laureijs%2C+01-06-1694>

          met vriendelijke groeten
          Maria Gorissen

          Message 4 of 6 , Oct 3, 2010
            Henk,

            het origineel vermeld niet Elisabeth maar duidelijk "Lucia"
            http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/b\
            ron.php?id=19571&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&\
            aktegegevens=van
            <http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/\
            bron.php?id=19571&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register\
            &aktegegevens=van> Roij, Jan Wouter Laureijs, 01-06-1694&cp=261&pp=260

            Selecteer, kopiƫer en plak heel deze link in uw browers anders werkt
            hij niet (t/m 260) !!

            met vriendelijke groeten

            Maria Gorissen

            Message 5 of 6 , Oct 3, 2010
              Henk,

              dit zou de juiste moeten zijn:
              http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/b\
              ron.php?id=19571&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&\
              aktegegevens=van&cp=261&pp=0
              <http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/\
              bron.php?id=19571&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register\
              &aktegegevens=van&cp=261&pp=0>

              akte staat op de linkerkant

              met vriendelijke groeten
              Maria Gorissen

              Message 6 of 6 , Oct 3, 2010
                Maria
                met dank

                ik en anderen hadden ook al de tegenstellingen in de verschillende aktes gezien betreffende Jan Wouters 2e echgenote
                Lucia Bartolomeeus Voskens
                Seijken Simons Voskens
                Cecelia Simons

                vermoedelijk toch allemaal dezelfde
                maar waarom noemt de weduwe van Jan Wouter van Roij in 1731 weer plots Elisabeth Jan Voskens

                Jan van Roij is verm. begraven op 07-06-1721 in Hilvarenbeek