NGV Afd. West-Noord-Brabant, Lezing Familieverhalen schrijven, 22-09-2010

  • Ria
    Message 1 of 1 , Sep 12, 2010
      Op woensdag 22 september 2010 organiseert de afdeling West Noord-Brabant van de Nederlandse Genealogische Vereniging een lezing door Sjouk Scholtens over:

      Schrijven van familieverhalen.

      Als u deze avond bezoekt, dan kan het niet anders: u bent op zoek naar uw familiegeschiedenis. U hebt gezocht in archieven naar gegevens die u daarbij kunnen helpen. Waarschijnlijk bent u daar nog steeds mee bezig. Ooit was er een reden om met zo'n stamboomonderzoek te beginnen. Wat was die reden? Wat is de rode draad die door die hele zoektocht loopt?

      Gaat u rustig door met het zoeken naar gegevens. Het is een spannende fase in die zoektocht. Maar eens komt er een moment dat u denkt: Wat ga ik er nu mee doen? Maak ik een plakboek? Schrijf ik een boek over mijn familiegeschiedenis?
      Over dat onderwerp wil ik het 22 september met u hebben. Misschien breng ik u op een goed idee. Voor de pauze vertel ik iets over het schrijven van familieverhalen. Na de pauze hoop ik u met z'n allen al even aan het werk te zetten. Wilt u dus papier en potlood of pen meenemen!

      Sjouk Scholtens.

      Vrije toegang voor leden en niet-leden en een gratis consumptie.

      Locatie: Gemeenschapshuis "De Wegwijzer",
      Steendorpstraat 2,
      4826 EP BREDA,
      Aanvang: 20.00 uur. Einde: 22.00 uur.
      De zaal is open om 19.30 uur, voor het stellen van vragen en onderling contact.

      Voor meer informatie:
      (website): http://westnoordbrabant.ngv.nl/
      (email): mailto:bides@... of rmartijn@...
      (alg.): Ben Ides, 076-5718466 of Ruud Martijn, 076-5876462