Re: Geslacht: van Druten

  • rijpelberg2002
    Message 1 of 2 , Jun 30, 2010
      Hallo Gerrit,

      Is dit niet een herhaling van eerdere berichten? In de Nederlandse Adelsgroep heb ik hem ook al eens gezien en beantwoord. De onderhavige periode is schaars op het documentengebied zodat je toch een keer moet accepteren dat niets nieuws te melden valt op datgene wat al eerder is medegedeeld. Tussenliggende personen vallen niet te construeren. Op een gegeven moment houd alles op. Dat Arnold in de ene versie van dezelfde oorkonde zus heet en in een andere versie als zo wordt aangeduid is een indicatie dat iemand ooit iets verkeerd heeft gelezen. Het lijkt me nuttig te checken hoe de benaming van Arnold is in de meest recente oorkondenpublicatie. De Gelderse Volksalmanak 1885 oogt niet direct als een "wetenschappelijk" oorkondenboek.

      Met vriendelijke groet,
      Hans Vogels