Wie onderzoekt de familie Appel ?

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Feb 1, 2010
      Ik ben op zoek naar gegevens van Emma M.Appel
      huwelijk?, Overlijden enz.) dochter van Harry Appel,
      Hieronder de gegevens die ik al heb

      met vriendelijke groet
      Anton Musquetier
      reactie graag naar:
      musquetier@...

      Harry Appel,
      geb. op donderdag 13 feb 1873 te New York
      ovl. 23 okt 1963 te Staten Island
      tr. (1e x) 2 sep 1899 te Hoboken [Verenigde Staten],
      (gesch. op vrijdag 16 jan 1903 te Trenton (New Jersey)
      met Maria Catharina Musquetier, dr. van Engelbert Lodewijk Musquetier en Maria Catharina Bosman,
      geb. 21 apr 1882

      Uit dit huwelijk één dochter:

      1. Emma M. Appel,
      geb. 28 okt 1903 te Hoboken
      ovl. te ……………….

      tr. (2e x ) 19 jan 1913 te West Hoboken [Verenigde Staten]
      met Julie Clara Olm,
      geb. op zaterdag 3 okt 1891 te Luxemburg
      ovl. (61 jaar oud) op maandag 9 feb 1953 te Staten Island
      kinderen:
      1) Violet 20-06-1913 Weehawken, Hudson New Jersey overl. 04-06-2007 Berkeley Heights New Jersey.
      2) Harry 19-04-1915 Weehawken, Hudson New Jersey overl. 14-02-2008 Whitingham Windham Vermont
      .

      Harry; Immigration 10-05-1890 Norddeutscher Lloyd from Bremen;.

      Antwoord uit Amerika van Elodee Appel is:

      In antwoord op uw vraag inzake immigratie van mijn opa toen hij al een Amerikaans burger was, hier is het verhaal waar ik mee opgegroeid ben:
      Mijn grootvader werd geboren in de VS in 1873. Zijn moeder, Emma is terug gegaan naar Duitsland vóór 1878 voor de geboorte van haar 3e kind, Max.
      Emma liet mijn grootvader, Harry, en zijn zus, Emma, met hun vader, Herman, in New York achter.
      Emma overleed tijdens de bevalling, zodat Herman terug naar Duitsland ging met de andere kinderen naar Max.
      Terwijl Herman in Duitsland Max ophaalde, volgens familie verhaal is dat hij verliefd werd, hertrouwd, en daar bleef.
      Mijn grootvader Harry en zoon Max konden niet opschieten met hun stiefmoeder. Dat is de reden waarom mijn grootvader, Harry Appel, hij was al een Amerikaans staatsburger, geboren in New York, woonde in Duitsland, en emigreerde naar de VS toen hij 17 was.

      Ik zou het op prijs stellen dat u mij iets kan vertellen over Emma na het jaar 1915. Ik heb spoor van haar verloren in dat jaar

      xxxxxxxxxxxx.
      My grandfather was born in the USA in 1873. His mother, Emma, returned to Germany before 1878 for the birth of her 3rd child, Max. Emma left my grandfather, Harry, and his sister, Emma, with their father, Herman, in New York. Emma died during childbirth so Herman returned to Germany with the other children to collect Max. While Herman was in Germany to collect Max, family lore has it that he fell in love, remarried, and stayed. My grandfather and Max didn't get along with their stepmother. That is why my grandfather, Harry Appel, was an American citizen, born in New York, lived in Germany, and immigrated back to the US when he was 17.

      Best regards.
      Elodee Appel