RE: [Noord-Brabant_Genealogy] van de Wiel en Heesters, Oisterwijk en Haaren

  • A.W.M. Teulings
    Message 1 of 2 , Jan 12, 2010
      Dag Martien,
      Ik heb Jan Cornelis van de Wiel geb rond 1625 in Oisterwijk in mijn bestand. Hij trouwt twee maal, met Johanna Heesters uit Haaren (7 kinderen), en met Margaretha van de Leur uit Vlijmen (3 kinderen).

      Jan Cornelis is dan de zoon van Cornelis Jan van de Wiel, geb rond 1595 en Johanna dv Maarten van Beurden geb 10-11-1599 in Oisterwijk.
      De ouders van Johanna zijn Maarten van Beurden, smid en rademaker in Oisterwijk, en Emerantia (Emken) van Haren, ook uit Oisterwijk.

      In de familie van de Wiel komen in die tijd de nodige molenaars voor, dus zij wisselen nogal eens van woonplaats.

      Ad

      To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
      From: martiengen@...
      Date: Sun, 10 Jan 2010 14:00:58 +0000
      Subject: [Noord-Brabant_Genealogy] van de Wiel en Heesters, Oisterwijk en Haaren

      Beste lezer,es,

      Ik ben al lang op zoek naar gegevens over het volgende echtpaar.
      Jan Cornelis van de Wiel en Joanna (Jenneke) Heesters laten kinderen dopen te Oisterwijk.
      Gooyaart Oisterwijk 6-8-1658
      Cornelia huwt Francis de Groot
      Jacobus Oisterwijk 28-12-1660
      Joanna Oisterwijk 23-4-1674
      Emke huwt Michiel van Eeten.

      Wie weet iets meer over dit echtpaar en hun voorouders en trouwdatum/plaats.

      Graag uw informatie aub

      Met dank en groet
      Martien