Re: Overlijden Nicolaas Sips op 14-10-1917 in St. Oedenrode

  • Jan Sips
    Message 1 of 1 , Dec 1, 2009
      Beste mede genealogen
      Voor mijn genealogisch familie verhaal ben ik op zoek naar achtergrondsinformatie naar de doodsoorzaak van de op 14-10-1917 overleden dienstplichtig militair Nicolaas Jozeph Sips. Hij was zoon van de Bredasche familie Jan Sips-Willemina van Wasbeek (geb. 10-03-1896). In de mobilisatietijd van de oorlog 1914-1918 was hij opgeroeoen voor militairedienst en was een 21-jarige dienstplichtig soldaat in het Nederlandse leger. Hij is in het militair hospitaal te Eindhoven overleden. Aangifte gedaan door de 24-jarige hospitaal sergeanten Jacob de Booij en de 22-jarige Wilhelmus Schrijvers beide uit Amsterdam. Is later met militaire eer begraven te Breda. Is in Sint Oedenrode door een oefenspeer in zijn rug getroffen tijdens een oefening. Wie kan mij hier meer over vertellen? of een eventuele zoekrichting aangeven.
      Jan Sips
      Malden