Hulp gevraagd

  • john_berkers
    Message 1 of 9 , Sep 4, 2009
      Zou graag mijn neef helpen met zijn kwartierstaat, maar ik loop vast bij Antonie van der(n)Eijnde en Hendrina Raaijmakers onderstaand.
      Weet imand hun Huwelijk en Ouders?
      Bij voorbaat Hartelijk Bedankt
      Jan Berkers

      Bruidegom Hendrik van den Eijnde
      Plaats geboorte Mierlo
      Vader bruidegom Antonie van der Eijnde
      Moeder bruidegom Hendrina Raaijmakers
      Bruid Hendrina de Louw
      Plaats geboorte Nuenen, Gerwen en Nederwetten
      Vader bruid Theodorus de Louw
      Moeder bruid Helena Joosten
      Soort registratie huwelijksakte
      Aktenummer 8
      Datum huwelijk 29-04-1869
      Gemeente Nuenen en Gerwen
      Bron Huwelijksregisters
      Periode 1869
      Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869
      Toegangsnr. 50
      Inv.nr. 5459
    • boerenjohn
      Message 2 of 9 , Sep 5, 2009
        Volgens RHC Eindhoven:
        http://eindhoven.digitalestamboom.nl/detailx.aspx?p=1743163&ID=53682&book=H&role=G&page=

        Bruidegom Antonie van den Eijnden , Mierlo , 22
        Vader Hendrik van den Eijnden
        Moeder Anna Maria van den Eijnden
        Bruid Hendrina Raijmakers , Lierop , 22
        Vader Matthijs Raijmakers
        Moeder Francina van Eijk

        Plaats Lierop
        Aktedatum huwelijk 08-02-1834

        Opmerkingen Bruidegom: beroep bouwman geboren 20-04-1811 Bruid: beroep landbouwster geboren 03-07-1811

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "john_berkers" <jberkers@...> wrote:

> [...]
        > Bron Huwelijksregisters
        > Periode 1869
        > Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869

      • John Berkers
        Message 3 of 9 , Sep 5, 2009
          John en Walter HARTELIJK BEDANKT, Jan
> [...]

          > Bron Huwelijksregisters
          > Periode 1869
          > Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869

        • J BERKERS
          Message 4 of 9 , Oct 19, 2012
            Hallo medezoekers, Vanuit Canada zoek ik Voorouders voor mijn Schoonzuster in Brabant, maar ben vastgelopen bij:
            Bruidegom Hendrikus Arts
            Geboorteplaats Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker
            Geboortedatum 15-10-1833
            Vader bruidegom Peter Arts
            Moeder bruidegom Wilhelmina Maas
            Bruid Hermina Reijnen
            Geboorteplaats Wanroij
            Geboortedatum 10-02-1831
            Vader bruid Reinier Reijnen
            Moeder bruid Hendrina Goossens
            Soort registratie huwelijksakte
            Aktenummer 6
            Diversen Aktebevat meer informatie
            Plaats Wanroij
            Datum huwelijk 30-04-1870
            Periode 1870
            Deel Huwelijksregister Wanroij 1870
            Toegangsnr. 50
            Inv.nr. 8739

            Weet iemand meer over Peter en Maria?

            Ook deze Peter en Maria?
            Bruidegom Hermanus Logtens
            Geboorteplaats Mill
            Geboortedatum 21-02-1799
            Vader bruidegom Peter Logtens
            Moeder bruidegom Maria Anna Hendriks
            Bruid Reijnera van Dijk
            Geboorteplaats Mill
            Geboortedatum 25-01-1800
            Vader bruid Gerrit Johannesse van Dijk
            Moeder bruid Anna Maria Reijnen
            Soort registratie huwelijksakte
            Aktenummer 9
            Plaats Mill en Sint Hubert
            Datum huwelijk 03-09-1820
            Periode 1820
            Deel Huwelijksregister Mill en Sint Hubert 1820
            Toegangsnr. 50
            Inv.nr. 5285

            Bij voorbaat Hartelijk Bedankt
            Jan Berkers Ottawa
          • Esther
            Message 5 of 9 , Oct 19, 2012
              Jan, heb je deze gegevens uit een index zoals bijvoorbeeld GenLias?
              Of heb je de huwelijks acte zelf ingezien?
              Ik vermoed het eerste.
              Uit de huwelijksacte zelf blijkt n.l. dat Peter Arts landbouwer was en
              in 1870 in St Anthonis woonde, en dat Wilhelmina Maas al overleden was.
              Dat geeft al gelijk een beetje houvast om verder te zoeken.
              Je moet datums weten, of bereid zijn te "bladeren", maar voor Noord
              Brabant, ga naar
              www.familysearch.org
              Kies Continental Europe uit de lijst links onder.
              Dan Netherlands.
              dan Netherlands, Civil Registration, 1792-1952.
              dan: Browse through 29,745,426 images
              <https://www.familysearch.org/search/image/index#uri=https%3A//familysearch.org/records/collection/1831469/waypoints>
              Kies nu Noord-Brabant
              en dan de plaatsnaam die je nodig hebt.
              In dit geval dus onder Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker zoeken naar het
              overlijden van de moeder, vind je die, dan zal er ook instaan waar ze
              geboren is, en hoe oud ze was, en geeft dus weer aanknopingspunten om
              verder te zoeken.
              Dito voor de vader, omdat hij in Sint Anthonis woonde, is het redelijk
              (but isn't written in stone) dat hij daar ook is overleden.
              Veel plezier zoeken!
              Groeten uit Beautiful British Columia - waar het najaar eindelijk is
              gearriveerd...
              Esther