van Schendel Terheijden

  • Henk Coolen
    Message 1 of 5 , Aug 2, 2009
      volgens Br.L. artikelen Vergroesen

      Wouter van Groesen huwt in 1750 Terheijden met Petronella Petrus van Schendel
      zij komt uit Wagenberg wat een dorp is onder Terheijden

      zij zou een dochter zijn van Peter Embrechts vS en Catharina Hendrick Bressers

      ??
      heeft iemand meer informatie over Petronella's gezin en (voor)ouders ??

      bij voorbaat dank

    • mariagorissen
      Message 2 of 5 , Aug 2, 2009
        Henk,

        Op volgende link bij Terheijden ontbreken doopgegevens van de jaren 1720 t/m1725 RK en NG
        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/index.php?option=com_genealogie_inzien&Itemid=91

        Vermoedelijk is Petronella in die periode gedoopt en was ze bij huwelijk +/- 25 à 30j.

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8849&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=7&pp=6
        Huw. vermeld dat Petronella weduwe is van Antonij Peeter Romme
        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8842&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=10&pp=11
        huwelijk Romme-Van Schendel : 05/13-10-1743 TH
        get.: Petro van Schendel en Maria Cerstens

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8845&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=17&pp=16
        dpgt.: Nicolaus van Groesen en Adriana de Jongh weduwe van Cornelis van Groesen

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8845&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=23&pp=24
        dpgt.: Joannes Hendrickx van Schendel en Adriani van Schendel

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8845&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=29&pp=28
        dpgt.:Cornelius van Schendel en Cornelia van Groesen

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8845&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=34&pp=33
        dpgt.: Embertus van Schendel en Joanna van Ginneken

        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8845&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=44&pp=42
        dpgt.: Joannes van Schendel en Joanna den Ronden (gehuwd 24 juni 1747 TH)
        http://www.regionaalarchieftilburg.nl/components/com_genealogie_zoeken/bron.php?id=8842&gemeente_key=®istertype_key&jaar=&entiteit=register&aktegegevens=&cp=14&pp=15

        met vriendelijke groeten
        Maria Gorissen

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Henk Coolen" <henk@...> wrote:

> [...]
        >
        > ??
        > heeft iemand meer informatie over Petronella's gezin en (voor)ouders ??

      • mariagorissen
        Message 3 of 5 , Aug 2, 2009
          Henk,

          Kind Gualterus van Groesen
          Vader Cornelius van Groesen
          Moeder Adriana de Jong
          Getuige 1 Joannes de Jong
          Getuige 2 Jacomina van Groesen
          Soort registratie doopakte
          Pagina 176
          Plaats doop Teteringen
          Datum doop 09-07-1724
          Gemeente Teteringen
          Bron Doop-, Trouw- en Begraafregisters (DTB)
          Periode 1663-1729
          Bevat Rooms-Katholiek doopboek 1663-1729
          Toegangsnr. 8115
          Inv.nr. 2

        • Henk Coolen
          Message 4 of 5 , Aug 2, 2009
            Maria
            met dank voor jouw bericht
            ik had niet voorzien dat Terheijden in het archief van Tilburg zit ....
            Terheijden viel toch onder de Baronie van Breda ?

            maar had via de verschillende ISISsen niets gevonden
            heb nog wat gezocht in de DTB's maar kan verder geen huwelijk of dopen vinden van Petrus van Schendel en Catharina Bressers

            de publicatie van Vergroesen - Van Groesen in de Br.L.1999 is verder wel duidelijk

> [...]

            > ??
            > heeft iemand meer informatie over Petronella's gezin en (voor)ouders ??

          • Frans Roelvink
            Message 5 of 5 , Aug 4, 2009
              Hallo Henk en andere geïnteresseerden,

              Voor de RK dopen van Terheijden en andere plaatsen in die omgeving is het heel nuttig om ook de doopboeken van met name Made en in mindere mate de doopboeken van Oosterhout te raadplegen. Veel katholieke kinderen werde daar gedoopt, ondanks dat men geboren was in Terheijden.

              Groetjes

              Frans Roelvink