Arien Craay-Johanna van Hedikhuizen

  • Lenette Rijlaarsdam
    Message 1 of 3 , May 7, 2009
      Hallo allemaal,

      Een tijd geleden hebben we het gehad over de huwelijksdispensatie van Arie
      Hendriks Craay en Johanna van Hedikhuizen.

      Nu vind ik, op http://www.veluwsegeslachten.nl/pdf/pub027.pdf dit:

      "1754-10-16. Arien Craay, wonende te Aalst (Bommelerwaard), weduwnaar van
      Johanna Clop, bastaarddochter van de schout Egbert Clop, wier enige
      dochtertje

      thans is overleden, en Johanna Hedrikhuysen, die een echte dochter was

      van de schout Egbert Clop. Afgeslagen op advies Hof 1754-8-10. Daar zij in

      deze tijd "vleselijk hadde geconverseert" en in 1755 en 1760, een kind

      hadden verwekt, en uitgeweken zijn, daar de ambtman van de

      Bommelerwaard hen had trachten te apprehenderen, verzoeken zijn

      broeders Jacob, Gerrit en Aart Craay en haar vader alsnog dispensatie.

      Afgeslagen."

      Ik begrijp er nu helemaal niets meer van. Volgens mij is Johanna v.H. een
      dochter van Aelbertus van Hedickhuijsen en Christina Clop.

      Christina Clop is een dochter van Egbert Clop.

      Dit alles speelt zich af in Gelderland, maar aangezien we het in deze groep
      al eerder besproken hebben, stel ik mijn vraag maar hier.

      Wie snapt hier iets van?

      vr.gr.

      Lenette Rijlaarsdam-Clement

    • vanderbeeke
      Message 2 of 3 , May 8, 2009
        Hoi Lenette,

        Ik heb je belangwekkende bericht ook in het Bommelerwaard forum geplaatst dat hetzelfde topic behandelt.

        http://forum.hkbommelerwaard.nl/viewtopic.php?p=254#254

        Met vriendelijke groet

        Eimert van der Beek
      • Lenette Rijlaarsdam
        Message 3 of 3 , May 8, 2009
          Bedankt, Eimert, ik zal het daar ook in de gaten houden.

          Ik heb alle familie-verhoudingen uitgeprobeerd, maar ik kom er niet uit!

          met een groet,

          Lenette Rijlaarsdam

          _____