Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie is er nou getrouwd?)

Expand Messages
  • Caspar Bielok
    Maarten, Nynke, En deze lost het helemaal op. Van de site die Nynke gaf. Uit de notariele archieven: Akte 389 1813 Verkoop van inboedel ten verzoeke van
    Message 1 of 14 , Feb 15, 2009
    • 0 Attachment
      Maarten, Nynke,

      En deze lost het helemaal op. Van de site die Nynke gaf. Uit de
      notariele archieven:

      Akte 389 1813 Verkoop van inboedel

      ten verzoeke van Martinus, Johannis en Jan van Erp, Johanna van Erp,
      Goord Verhagen, Martinus Bekkers, Francis van Houtum, en Jan van de
      Ven e.a.

      In dit soort documenten staan broers in volgorde van ouderdom, er
      waren op dat moment dus 3 broers: (1) Martinus, (2) Johannes en (3)
      Jan. Overigens staan er nog veel meer vermeldingen van de broers in
      dit archief. Maar daar heb ik nu even de tijd niet voor :)

      Akte 475 1814 Schuldbekentenis

      Van Willem van de Ven pauluszoon bouwman, en Berbera van der Heijden
      desselfs huijsvrouw, bijde wonende te Sint Oedenrode, verklaren
      schuldig te zijn aan en ten behoeve van Johannis van Erp peterszoon,
      bouwman en Maria Lambers, spinster en bijde wonende te Sint Oedenrode,
      eene somme van een duizend guldens. Als onderpand o.a. de helvte in
      een huijsinge en hof gelegen onder den heertgang Olland nummer 249.,
      aan erve met een zijde en eijnde den weg en Jacobus van Boxtel, dander
      zijde de kinderen Dirk van de Laak.

      hartelijke groeten,

      Caspar

      Op 15 feb 2009, om 12:44 heeft mvasseldonk het volgende geschreven:

      > --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"
      > <nynkevandenhooven@...> wrote:
      > >
      > > Maarten, Caspar,
      > >
      > > Gevonden op http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/1851%20-%201860.htm:
      > >
      >
      > Sorry Nynke,
      > Jouw bijdrage was me even ontglipt. Ben er blij mee. Een ander lid van
      > dit gezin is de betovergrootvader van mijn grootmoeder, die ik nog
      > goed gekend heb.
      > Maarten
      >
      >
      >



      [Non-text portions of this message have been removed]
    • Caspar Bielok
      dag Gerard, De link moet zijn http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/ en dan in dit geval naar notarieel. Hartelijke groeten, Caspar ... [Non-text portions of this
      Message 2 of 14 , Feb 15, 2009
      • 0 Attachment
        dag Gerard,

        De link moet zijn http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/ en dan in dit
        geval naar notarieel.

        Hartelijke groeten,

        Caspar

        Op 15 feb 2009, om 12:56 heeft gerard lemmens het volgende geschreven:

        > Dag Nynke,
        > Dat web adres werkt voor mij helaas niet ! Mist er iets ??
        > Met dank en groeten,
        > Gerard Lemmens
        >
        > ________________________________
        > From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@...>
        > To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
        > Sent: Sunday, 15 February, 2009 11:11:17
        > Subject: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy]
        > wie is er nou getrouwd?)
        >
        > Maarten, Caspar,
        >
        > Gevonden op http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ 1851%20-% 201860.htm:
        >
        > M.b.t. Johannis van Erp en zijn vrouw Johanna Lambers (en Johannis
        > wordt in
        > het Frans uiteraard Jean):
        > "Akte 695+696 1816 Verkoop: door 1 Johanna van Erp laatst weduwe van
        > Goord
        > Verhagen, spinster. 2 Francis van Houtum, bouwman en Mechelina van
        > Erp zijn
        > huijsvrouw, beide wonende te Sint Oedenrode. Zij hebben verkocht aan
        > Martinus van Erp bouwman, Johannis van Erp bouwman en Johanna
        > Lambers zijn
        > huisvrouw, alle wonende te Sint Oedenrode, Jan van de Ven bouwman te
        > Sint
        > Oedenrode en zijn huisvrouw Hendrika van Erp, gedeeltes in eene
        > huijzingen
        > nummer 275, te Sint Oedenrode onder Bosch en Varrenhout op het
        > Schoor, aan
        > een zijde en eijnde de armen van Sint Oedenrode, de andere zijde
        > Tomas van
        > de Molengraft, en de andere zijde Jan van Son. Verder een huijs
        > nummer 276,
        > aan een zijde Nicolaas Teulings en de weduwe van de Ven, de ander
        > eijnde de
        > kinderen Goord Raaymakers en Goord Tomas van de Ven, de een eijnde
        > de weduwe
        > Jan Huijbers en andere eijnde de gemeene heijde in de Zonneheijde. "
        >
        > De andere bruidegom werd in het dagelijks leven Jan van Erp genoemd
        > (maar
        > heet in het Frans dus ook Jean...):
        >
        > "Akte 122 1859 Inzet: 1 Dirk van Erp, bouwman. 2 Willem Brouwers,
        > klompenmaker en gehuwd met Johanna van Erp. 3 Martinus van Erp
        > bouwman. 4
        > Willem van Erp, bouwman en allen wonende te Sint Oedenrode. Zij gaan
        > over
        > tot de verdeling van de nalatenschap van hunner ouders Jan van Erp
        > en Maria
        > van de Ven, beiden gewoond hebbende te Sint Oedenrode. van o.a. een
        > landbouwerswoning met aangelag, staande en gelegen te Sint Oedenrode
        > op het
        > Espendonk, sectie H 1231 en 1232. Toebedeeld aan Willem van Erp."
        >
        > Caspers veronderstelling dat het hier om 2 broers gaat, lijkt dus
        > juist.
        > Nu zou nog moeten worden uitgezocht voor welke van de broers de
        > verkeerde
        > doopinschrijving is 'gelicht'. Of dat het misschien om een tweeling
        > gaat....
        >
        > Met vriendelijke groet,
        > Nynke van den Hooven
        >
        > From: Caspar Bielok
        > Sent: Sunday, February 15, 2009 11:35 AM
        > To: Noord-Brabant_ Genealogy@ yahoogroups. com
        > Subject: Re: [Noord-Brabant_ Genealogy] wie is er nou getrouwd?
        >
        > Dag Maarten,
        >
        > Misschien twee broers die dezelfde voornaam hebben gehad? Misschien
        > geboren in St-Oedenrode maar gedoopt in Valkenswaard. Een van de twee
        > heeft misschien per ongeluk het doopcertificaat van de andere
        > gekregen.
        >
        > Het is wel een interessante, en knap moeilijk want als het inderdaad
        > een foute doopdatum is, dan wordt het erg moeilijk om te achterhalen
        > wie nu wie was.
        >
        > Succes!
        >
        > Caspar
        > <knip>
        >
        > [Non-text portions of this message have been removed]
        >
        >
        >



        [Non-text portions of this message have been removed]
      • Nynke van den Hooven
        Gerard, De link heeft bij jou ineens allemaal spaties en nee, dan werkt het niet, want hij breekt na home. Een tweede poging
        Message 3 of 14 , Feb 15, 2009
        • 0 Attachment
          Gerard,

          De link heeft bij jou ineens allemaal spaties en nee, dan werkt het niet,
          want hij 'breekt' na home. Een tweede poging
          http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/1851%20-%201860.htm
          Maar misschien is het nog makkelijker om de homepage van Willie Damen van de
          Mosselaer te bezoeken:
          http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/index.html

          Succes.

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven

          From: gerard lemmens
          Sent: Sunday, February 15, 2009 12:56 PM
          To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
          Subject: Re: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie
          is er nou getrouwd?)


          Dag Nynke,
          Dat web adres werkt voor mij helaas niet ! Mist er iets ??
          Met dank en groeten,
          Gerard Lemmens

          ________________________________
          From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@...>
          To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
          Sent: Sunday, 15 February, 2009 11:11:17
          Subject: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie is
          er nou getrouwd?)

          Maarten, Caspar,

          Gevonden op http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ 1851%20-% 201860.htm :
          <knip>
        • Nynke van den Hooven
          Maarten, Dan moet je zeker eens in de afdelling Notarieel van http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/index.html kijken. Er worden regelmatig van Erp -en genoemd.
          Message 4 of 14 , Feb 15, 2009
          • 0 Attachment
            Maarten,

            Dan moet je zeker eens in de 'afdelling' Notarieel van http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/index.html kijken.
            Er worden regelmatig 'van Erp'-en genoemd.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven


            From: mvasseldonk
            Sent: Sunday, February 15, 2009 12:44 PM
            To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
            Subject: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie is er nou getrouwd?)


            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Nynke van den Hooven"
            <nynkevandenhooven@...> wrote:
            >
            > Maarten, Caspar,
            >
            > Gevonden op http://home.hccnet.nl/w.mosselaer/1851%20-%201860.htm:
            >

            Sorry Nynke,
            Jouw bijdrage was me even ontglipt. Ben er blij mee. Een ander lid van
            dit gezin is de betovergrootvader van mijn grootmoeder, die ik nog
            goed gekend heb.
            Maarten





            [Non-text portions of this message have been removed]
          • gerard lemmens
            Dag Nynke, Het werkt , reuze bedankt ! Gerard Lemmens ________________________________ From: Nynke van den Hooven To:
            Message 5 of 14 , Feb 15, 2009
            • 0 Attachment
              Dag Nynke,
              Het werkt , reuze bedankt !
              Gerard Lemmens




              ________________________________
              From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@...>
              To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
              Sent: Sunday, 15 February, 2009 13:02:25
              Subject: Re: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie is er nou getrouwd?)


              Gerard,

              De link heeft bij jou ineens allemaal spaties en nee, dan werkt het niet,
              want hij 'breekt' na home. Een tweede poging
              http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ 1851%20-% 201860.htm
              Maar misschien is het nog makkelijker om de homepage van Willie Damen van de
              Mosselaer te bezoeken:
              http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ index.html

              Succes.

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven

              From: gerard lemmens
              Sent: Sunday, February 15, 2009 12:56 PM
              To: Noord-Brabant_ Genealogy@ yahoogroups. com
              Subject: Re: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_ Genealogy] wie
              is er nou getrouwd?)

              Dag Nynke,
              Dat web adres werkt voor mij helaas niet ! Mist er iets ??
              Met dank en groeten,
              Gerard Lemmens

              ____________ _________ _________ __
              From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@ hotmail.com>
              To: Noord-Brabant_ Genealogy@ yahoogroups. com
              Sent: Sunday, 15 February, 2009 11:11:17
              Subject: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_ Genealogy] wie is
              er nou getrouwd?)

              Maarten, Caspar,

              Gevonden op http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ 1851%20-% 201860.htm :
              <knip>







              [Non-text portions of this message have been removed]
            • gerard lemmens
              Caspar, Mijn oprechte dank ! Gerard Lemmens ________________________________ From: Caspar Bielok To:
              Message 6 of 14 , Feb 15, 2009
              • 0 Attachment
                Caspar,
                Mijn oprechte dank !
                Gerard Lemmens




                ________________________________
                From: Caspar Bielok <cbielok@...>
                To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
                Sent: Sunday, 15 February, 2009 11:58:18
                Subject: Re: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_Genealogy] wie is er nou getrouwd?)


                dag Gerard,

                De link moet zijn http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ en dan in dit
                geval naar notarieel.

                Hartelijke groeten,

                Caspar

                Op 15 feb 2009, om 12:56 heeft gerard lemmens het volgende geschreven:

                > Dag Nynke,
                > Dat web adres werkt voor mij helaas niet ! Mist er iets ??
                > Met dank en groeten,
                > Gerard Lemmens
                >
                > ____________ _________ _________ __
                > From: Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@ hotmail.com>
                > To: Noord-Brabant_ Genealogy@ yahoogroups. com
                > Sent: Sunday, 15 February, 2009 11:11:17
                > Subject: Jan en Johannis van Erp (was Re: [Noord-Brabant_ Genealogy]
                > wie is er nou getrouwd?)
                >
                > Maarten, Caspar,
                >
                > Gevonden op http://home. hccnet.nl/ w.mosselaer/ 1851%20-% 201860.htm:
                >
                > M.b.t. Johannis van Erp en zijn vrouw Johanna Lambers (en Johannis
                > wordt in
                > het Frans uiteraard Jean):
                > "Akte 695+696 1816 Verkoop: door 1 Johanna van Erp laatst weduwe van
                > Goord
                > Verhagen, spinster. 2 Francis van Houtum, bouwman en Mechelina van
                > Erp zijn
                > huijsvrouw, beide wonende te Sint Oedenrode. Zij hebben verkocht aan
                > Martinus van Erp bouwman, Johannis van Erp bouwman en Johanna
                > Lambers zijn
                > huisvrouw, alle wonende te Sint Oedenrode, Jan van de Ven bouwman te
                > Sint
                > Oedenrode en zijn huisvrouw Hendrika van Erp, gedeeltes in eene
                > huijzingen
                > nummer 275, te Sint Oedenrode onder Bosch en Varrenhout op het
                > Schoor, aan
                > een zijde en eijnde de armen van Sint Oedenrode, de andere zijde
                > Tomas van
                > de Molengraft, en de andere zijde Jan van Son. Verder een huijs
                > nummer 276,
                > aan een zijde Nicolaas Teulings en de weduwe van de Ven, de ander
                > eijnde de
                > kinderen Goord Raaymakers en Goord Tomas van de Ven, de een eijnde
                > de weduwe
                > Jan Huijbers en andere eijnde de gemeene heijde in de Zonneheijde. "
                >
                > De andere bruidegom werd in het dagelijks leven Jan van Erp genoemd
                > (maar
                > heet in het Frans dus ook Jean...):
                >
                > "Akte 122 1859 Inzet: 1 Dirk van Erp, bouwman. 2 Willem Brouwers,
                > klompenmaker en gehuwd met Johanna van Erp. 3 Martinus van Erp
                > bouwman. 4
                > Willem van Erp, bouwman en allen wonende te Sint Oedenrode. Zij gaan
                > over
                > tot de verdeling van de nalatenschap van hunner ouders Jan van Erp
                > en Maria
                > van de Ven, beiden gewoond hebbende te Sint Oedenrode. van o.a. een
                > landbouwerswoning met aangelag, staande en gelegen te Sint Oedenrode
                > op het
                > Espendonk, sectie H 1231 en 1232. Toebedeeld aan Willem van Erp."
                >
                > Caspers veronderstelling dat het hier om 2 broers gaat, lijkt dus
                > juist.
                > Nu zou nog moeten worden uitgezocht voor welke van de broers de
                > verkeerde
                > doopinschrijving is 'gelicht'. Of dat het misschien om een tweeling
                > gaat....
                >
                > Met vriendelijke groet,
                > Nynke van den Hooven
                >
                > From: Caspar Bielok
                > Sent: Sunday, February 15, 2009 11:35 AM
                > To: Noord-Brabant_ Genealogy@ yahoogroups. com
                > Subject: Re: [Noord-Brabant_ Genealogy] wie is er nou getrouwd?
                >
                > Dag Maarten,
                >
                > Misschien twee broers die dezelfde voornaam hebben gehad? Misschien
                > geboren in St-Oedenrode maar gedoopt in Valkenswaard. Een van de twee
                > heeft misschien per ongeluk het doopcertificaat van de andere
                > gekregen.
                >
                > Het is wel een interessante, en knap moeilijk want als het inderdaad
                > een foute doopdatum is, dan wordt het erg moeilijk om te achterhalen
                > wie nu wie was.
                >
                > Succes!
                >
                > Caspar
                > <knip>
                >
                > [Non-text portions of this message have been removed]
                >
                >
                >

                [Non-text portions of this message have been removed]







                [Non-text portions of this message have been removed]
              Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.