Mijlingh/Meijlinck

  • ansmeijlink
    Message 1 of 4 , Oct 5, 2008
      Avondf

      Op de site van de kamers van de VOC vind ik een Sijmon Meijlinck
      afkomstig van Den Bosch, dan vind ik hem weer, maar dan Sijme Mijlingh,
      herkomst Engelen, ik heb gezien dat het een plaats is bij Den Bosch.

      Hij was bij de VOC in 1704 (einde verbintenis), misschien is hij dan
      geboren zo rond 1676?

      Waar kan ik dtb gegevens vinden van Engelen van die tijd, op het CBG
      kan ik wel wat vinden, maar is er ook iets on line op internet?

      Kzou wel wil weten wie hij was.

      Met vriendelijke groet

      ans meijlink
    • Rian Dirksen
      Message 2 of 4 , Oct 6, 2008
        Dag Ans,

        Bij het BHIC natuurlijk: http://www.bhic.nl/index.php?id=10004
        Ik heb bij plaats Engelen ingetypt, dat leverde meer dan 1000 resultaten op, dus......

        Met vriendelijke groet,
        Rian Dirksen
        http://www.soldaten-genealogie.nl

      • ansmeijlink
        Message 3 of 4 , Oct 6, 2008
          Dag Rian

          Had al gekeken, maar er was maar 1 pertsoon die qua periode in
          aanmerking komt, en dat is deze:

          Margarita Papegaij
          geboren rond 1673 Engelen

          Vrouw
          naam: n Margareta Papegaaij
          geboren rond 1673 Engelen
          overleden voor 22 okt 1707
          woonplaats: Tilburg (Heuvel)

          .

          Wat ik wel kreeg van iemand is deze informatie:

          Het DTB-register met het nummer 220 is een alfabetische index op de
          rooms-katholieke doopboeken 1648-1810 van Engelen en Orthen. Deze is
          in fotokopie beschikbaar in de studiezaal.
          Periode Nummer Vorm Index
          1641-1687 A NH Fotokopie
          1686-1713 66 RK Ht Fotokopie Computer
          (1686) 1713-1793 67 RK Ht Fotokopie Computer
          1688-1810 2 NH Fotokopie Kaartenbak
          1750-1842 C NH Fotokopie
          1792-1849 C NH Fotokopie
          1793-1797 68 RK Ht Fotokopie Computer
          1797-1810 1 RK Fotokopie Kaartenbak
          1797-1878 - RK Microfiches

          Misschien dat iemand voor mij daar kan kijken, het zal wel op het
          Rijksarchief zijn.

          ans meijlink
          .

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Rian Dirksen"

          Message 4 of 4 , May 7, 2014
            Na heel lang zoeken er uit gekomen.

            Hij is geboren in Delden, zoon van Berent Meijlink en Catharina Libert.

            Berent was chirurghijn en heeft enkele jaren in Den Bosch gewoond.

            ans meijlink