RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Lidmaten Den Bosch (2)

  • Arie
    Message 1 of 10 , Sep 14, 2008

      > Arie,
      >
      > Ik heb toch nog eens gekeken, en vond inderdaad een huwelijk in 1689
      > in Brummen:

      Wie weet heb ik je dan toch een beetje op weg kunnen helpen ;-)

      Arie
      Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht.
      Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
      Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1670 - datum van uitgifte:
      13-9-2008 12:50
    • Herman van Beusekom
      Message 2 of 10 , Sep 17, 2008
        Hi Ronald,

        Is het DBT archief van Engelenburg (of Brummen) op het Internet ? Ik heb een
        Hillegonda van Engelenburgh van ca 1720 die trouwde in Utrecht en zou daar
        graag verder naar speuren. Vast bedankt.

        Herman van Beusekom

        _____

        Message 3 of 10 , Sep 17, 2008
          Ronald,

          Waarschijnlijk heb je het al gezien maar ik vond in de trouwboeken van
          Brummen nog:

          Ondertrouw: 25.05.1679 Trouw: 22.06.1679 Michiel Dolmaker j.m. van Arnhem en
          Hester Bolaerts j.d. van
          Arnhem (ds.Stratenius) wonende alhier, filia Sarae op Engelenburg.

          Arie

          Genealogie en andere (Franse) zaken: www.gompie84.nl

          Altijd geinteresseerd in:
          BOS(CH): Harmelen e.o., stad Utrecht vóór 1700
          BOLDUAN: Hinterpommern (DLD/PL) vóór 1884, Nederlands-Indië na 1884
          HOVIUS/HOOFT: Hilversum, Baarn e.o. vóór 1750
          van WEERDEN: 's-Hertogenbosch vóór 1700
          KLEIN HANEVELD: Achterhoek vóór 1800
          KAAS: Vlissingen en Zeeuws-Vlaanderen vóór 1830
          ter MAAT: Achterhoek, Wertherbruch e.o. (DLD) vóór 1750, Rijssen

          Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
          niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden,
          wordt u vriendelijk verzocht het bericht te verwijderen.

          This message may contain information that is not intended for you. If you
          are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are
          kindly requested to delete the message.

          Ce message peut contenir certaines informations qui ne vous concerenent pas.
          Si vous n'etes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
          erreur, nous vous remercions de bien vouloir l'effacer.

          Spaar het milieu door deze e-mail niet te printen/Please consider the
          environment before printing this e-mail...
          Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht.
          Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
          Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1675 - datum van uitgifte:
          16-9-2008 19:06
        • ronald_blancke
          Message 4 of 10 , Sep 18, 2008
            Herman,

            Je kunt op de site van het regionaal archief Zutphen de doop- en
            trouwboeken van Brummen bekijken. De Engelenburg was, zoals je wel
            weet, een kasteel gelegen vlakbij Brummen.

            De link:
            http://www.regionaalarchiefzutphen.nl/component/
            option,com_genealogie_inzien/Itemid,67/?
            Itemid=67&option=com_genealogie_inzien&gemeente=BRU®istertype=dtb&search=Toon
            +registers

            Je moet wel de hele link gebruiken.
            Maar de geslachtsnaam Engelenburg hoeft natuurlijk niets met het
            kasteel te maken te hebben.

            Succes
            Ronald

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Herman van Beusekom"
            <h.beusekom7@...> wrote:

> [...]
            > Hillegonda van Engelenburgh van ca 1720 die trouwde in Utrecht en
            zou daar
            > graag verder naar speuren. Vast bedankt.

          • ronald_blancke
            Message 5 of 10 , Sep 18, 2008
              Arie,

              Mijn zoektocht wordt geïnspireerd juist door dit huwelijk.
              Ik heb over deze Sara, die kennelijk op Engelenburg woont, en die de
              moeder heet te zijn van Hester Bolaerts, nog een paar kleine weetjes
              gevonden in Brummen. Zij is namelijk ook getrouwd geweest met Peter
              Vermaes/Vermaer.

              Met deze krijgt zij een dochter Willemijna Vermaer, en een dochter
              Judith Vermaes. Deze dochters trouwen in 1683 en in 1689, en lijken
              dus jongere halfzusters te zijn van Hester Bolaerts.

              Zowel Sara als haar dochter Judith Vermaes zijn kennelijk rond 1686
              naar Den Bosch vertrokken.

              Bedankt voor je bericht
              Ronald

            • Arie
              Message 6 of 10 , Sep 18, 2008
                Ronald,

                OK, dan heeft mijn bericht verder geen toegevoegde waarde.

                Good hunting!

                Arie

                Genealogie en andere (Franse) zaken: www.gompie84.nl

                Altijd geïnteresseerd in:
[...]

                Si vous n'êtes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
[...]

                Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1677 - datum van uitgifte:
                17-9-2008 17:07