Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: Lidmaten Den Bosch (2)

Expand Messages
  • ronald_blancke
    Arie, Ik heb toch nog eens gekeken, en vond inderdaad een huwelijk in 1689 in Brummen: den 16 febr. 1689 Geurt Gerrits en Judith Vermaas Saradochter van
    Message 1 of 10 , Sep 14, 2008
    • 0 Attachment
      Arie,

      Ik heb toch nog eens gekeken, en vond inderdaad een huwelijk in 1689
      in Brummen:

      den 16 febr. 1689 Geurt Gerrits en Judith Vermaas Saradochter van
      Brummen beide

      In den Bosch staat, zoals jij schreef:

      GEDOOPT: 15-9-1697 NG in de Grote Kerk te 's-Hertogenbosch
      KIND: Sara
      geslacht: v
      wettig: ja
      VADER: Geert Janszen van Brummen
      MOEDER: Judith Peters Vermaas
      Bron: Stadsarchief 's-Hertogenbosch register 72

      In Brummen vond ik nog een doop in maart 1689 van een zoon van Geurt
      Jansen genaamd Peter

      Gezien de naam Vermaas zowel in Bosch als in Brummen zal het wel gaan
      om dezelfde personen. In den Bosch heet de vrouw Judith Peters
      Vermaas.
      In Brummen heet zij Judith Vermaas Saradochter, en zij dopen in 1689
      een zoon Peter in Brummen, en in 1697 in den Bosch een dochter Sara.

      Judith was kennelijk een dochter van Peter Vermaas (Maesen) en Sara
      NN.

      Er zit in dit alles misschien enig 'leven'.
      Daarom heb ik nog eens de parocieboeken van Brummen doorgelopen van
      1652-1685 en vond daar een enkele vermelding van een huwelijksgetuige
      Peter Maesen.

      Ronald Blancke
    • Arie
      ... Wie weet heb ik je dan toch een beetje op weg kunnen helpen ;-) Arie Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht. Gecontroleerd door AVG -
      Message 2 of 10 , Sep 14, 2008
      • 0 Attachment
        >
        > Arie,
        >
        > Ik heb toch nog eens gekeken, en vond inderdaad een huwelijk in 1689
        > in Brummen:
        >
        Wie weet heb ik je dan toch een beetje op weg kunnen helpen ;-)

        Arie
        Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht.
        Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
        Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1670 - datum van uitgifte:
        13-9-2008 12:50
      • Herman van Beusekom
        Hi Ronald, Is het DBT archief van Engelenburg (of Brummen) op het Internet ? Ik heb een Hillegonda van Engelenburgh van ca 1720 die trouwde in Utrecht en zou
        Message 3 of 10 , Sep 17, 2008
        • 0 Attachment
          Hi Ronald,

          Is het DBT archief van Engelenburg (of Brummen) op het Internet ? Ik heb een
          Hillegonda van Engelenburgh van ca 1720 die trouwde in Utrecht en zou daar
          graag verder naar speuren. Vast bedankt.



          Herman van Beusekom



          _____

          Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
          [mailto:Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com] Namens ronald_blancke
          Verzonden: zondag 14 september 2008 2:18
          Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
          Onderwerp: [Noord-Brabant_Genealogy] Lidmaten Den Bosch



          Mocht iemand eens wat tijd overhebben (wat een onzinnige
          veronderstelling is) in het stadsarchief Den Bosch:

          vermoedelijk rond 1686 (1685-1689) werd ene Sara zonder achternaam
          uitgeschreven als lidmaat van Brummen, wonend op Engelenburg aldaar,
          naar Den Bosch. Zij was in Brummen lidmaat van de nederduits
          gereformeerde kerk. Haar achternaam wordt niet vermeld, en juist daar
          ben ik naar op zoek. Ervan uitgaand dat Sara/Zara wel niet enorm vaak
          voorkomt, is dat denkelijk nazoekbaar zelfs zonder achternaam.

          Ik besef dat de vraag wat ongebruikelijk is.

          Ronald Blancke





          [Non-text portions of this message have been removed]
        • Arie
          Ronald, Waarschijnlijk heb je het al gezien maar ik vond in de trouwboeken van Brummen nog: Ondertrouw: 25.05.1679 Trouw: 22.06.1679 Michiel Dolmaker j.m. van
          Message 4 of 10 , Sep 17, 2008
          • 0 Attachment
            Ronald,

            Waarschijnlijk heb je het al gezien maar ik vond in de trouwboeken van
            Brummen nog:

            Ondertrouw: 25.05.1679 Trouw: 22.06.1679 Michiel Dolmaker j.m. van Arnhem en
            Hester Bolaerts j.d. van
            Arnhem (ds.Stratenius) wonende alhier, filia Sarae op Engelenburg.

            Arie

            Genealogie en andere (Franse) zaken: www.gompie84.nl

            Altijd geinteresseerd in:
            BOS(CH): Harmelen e.o., stad Utrecht vóór 1700
            BOLDUAN: Hinterpommern (DLD/PL) vóór 1884, Nederlands-Indië na 1884
            HOVIUS/HOOFT: Hilversum, Baarn e.o. vóór 1750
            van WEERDEN: 's-Hertogenbosch vóór 1700
            KLEIN HANEVELD: Achterhoek vóór 1800
            KAAS: Vlissingen en Zeeuws-Vlaanderen vóór 1830
            ter MAAT: Achterhoek, Wertherbruch e.o. (DLD) vóór 1750, Rijssen

            Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
            niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden,
            wordt u vriendelijk verzocht het bericht te verwijderen.

            This message may contain information that is not intended for you. If you
            are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are
            kindly requested to delete the message.

            Ce message peut contenir certaines informations qui ne vous concerenent pas.
            Si vous n'etes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
            erreur, nous vous remercions de bien vouloir l'effacer.

            Spaar het milieu door deze e-mail niet te printen/Please consider the
            environment before printing this e-mail...
            Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht.
            Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
            Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1675 - datum van uitgifte:
            16-9-2008 19:06
          • ronald_blancke
            Herman, Je kunt op de site van het regionaal archief Zutphen de doop- en trouwboeken van Brummen bekijken. De Engelenburg was, zoals je wel weet, een kasteel
            Message 5 of 10 , Sep 18, 2008
            • 0 Attachment
              Herman,

              Je kunt op de site van het regionaal archief Zutphen de doop- en
              trouwboeken van Brummen bekijken. De Engelenburg was, zoals je wel
              weet, een kasteel gelegen vlakbij Brummen.

              De link:
              http://www.regionaalarchiefzutphen.nl/component/
              option,com_genealogie_inzien/Itemid,67/?
              Itemid=67&option=com_genealogie_inzien&gemeente=BRU®istertype=dtb&search=Toon
              +registers

              Je moet wel de hele link gebruiken.
              Maar de geslachtsnaam Engelenburg hoeft natuurlijk niets met het
              kasteel te maken te hebben.

              Succes
              Ronald


              --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Herman van Beusekom"
              <h.beusekom7@...> wrote:
              >
              > Hi Ronald,
              >
              > Is het DBT archief van Engelenburg (of Brummen) op het Internet ?
              Ik heb een
              > Hillegonda van Engelenburgh van ca 1720 die trouwde in Utrecht en
              zou daar
              > graag verder naar speuren. Vast bedankt.
              >
              >
              >
              > Herman van Beusekom
              >
              >
              >
              > _____
              >
              > Van: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
              > [mailto:Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com] Namens
              ronald_blancke
              > Verzonden: zondag 14 september 2008 2:18
              > Aan: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com
              > Onderwerp: [Noord-Brabant_Genealogy] Lidmaten Den Bosch
              >
              >
              >
              > Mocht iemand eens wat tijd overhebben (wat een onzinnige
              > veronderstelling is) in het stadsarchief Den Bosch:
              >
              > vermoedelijk rond 1686 (1685-1689) werd ene Sara zonder achternaam
              > uitgeschreven als lidmaat van Brummen, wonend op Engelenburg
              aldaar,
              > naar Den Bosch. Zij was in Brummen lidmaat van de nederduits
              > gereformeerde kerk. Haar achternaam wordt niet vermeld, en juist
              daar
              > ben ik naar op zoek. Ervan uitgaand dat Sara/Zara wel niet enorm
              vaak
              > voorkomt, is dat denkelijk nazoekbaar zelfs zonder achternaam.
              >
              > Ik besef dat de vraag wat ongebruikelijk is.
              >
              > Ronald Blancke
              >
              >
              >
              >
              >
              > [Non-text portions of this message have been removed]
              >
            • ronald_blancke
              Arie, Mijn zoektocht wordt geïnspireerd juist door dit huwelijk. Ik heb over deze Sara, die kennelijk op Engelenburg woont, en die de moeder heet te zijn van
              Message 6 of 10 , Sep 18, 2008
              • 0 Attachment
                Arie,

                Mijn zoektocht wordt geïnspireerd juist door dit huwelijk.
                Ik heb over deze Sara, die kennelijk op Engelenburg woont, en die de
                moeder heet te zijn van Hester Bolaerts, nog een paar kleine weetjes
                gevonden in Brummen. Zij is namelijk ook getrouwd geweest met Peter
                Vermaes/Vermaer.

                Met deze krijgt zij een dochter Willemijna Vermaer, en een dochter
                Judith Vermaes. Deze dochters trouwen in 1683 en in 1689, en lijken
                dus jongere halfzusters te zijn van Hester Bolaerts.

                Zowel Sara als haar dochter Judith Vermaes zijn kennelijk rond 1686
                naar Den Bosch vertrokken.

                Bedankt voor je bericht
                Ronald


                > Ronald,
                >
                > Waarschijnlijk heb je het al gezien maar ik vond in de trouwboeken
                van
                > Brummen nog:
                >
                > Ondertrouw: 25.05.1679 Trouw: 22.06.1679 Michiel Dolmaker j.m. van
                Arnhem en
                > Hester Bolaerts j.d. van
                > Arnhem (ds.Stratenius) wonende alhier, filia Sarae op Engelenburg.
                >
                > Arie
                >
              • Arie
                Ronald, OK, dan heeft mijn bericht verder geen toegevoegde waarde. Good hunting! Arie Genealogie en andere (Franse) zaken: www.gompie84.nl Altijd
                Message 7 of 10 , Sep 18, 2008
                • 0 Attachment
                  Ronald,

                  OK, dan heeft mijn bericht verder geen toegevoegde waarde.

                  Good hunting!

                  Arie

                  Genealogie en andere (Franse) zaken: www.gompie84.nl

                  Altijd geïnteresseerd in:
                  BOS(CH): Harmelen e.o., stad Utrecht vóór 1700
                  BOLDUAN: Hinterpommern (DLD/PL) vóór 1884, Nederlands-Indië na 1884
                  HOVIUS/HOOFT: Hilversum, Baarn e.o. vóór 1750
                  van WEERDEN: 's-Hertogenbosch vóór 1700
                  KLEIN HANEVELD: Achterhoek vóór 1800
                  KAAS: Vlissingen en Zeeuws-Vlaanderen vóór 1830
                  ter MAAT: Achterhoek, Wertherbruch e.o. (DLD) vóór 1750, Rijssen

                  Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u
                  niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden,
                  wordt u vriendelijk verzocht het bericht te verwijderen.

                  This message may contain information that is not intended for you. If you
                  are not the addressee or if this message was sent to you by mistake, you are
                  kindly requested to delete the message.

                  Ce message peut contenir certaines informations qui ne vous concerenent pas.
                  Si vous n'êtes pas concerné par ce message qui vous aura été adressé par
                  erreur, nous vous remercions de bien vouloir l'effacer.

                  Spaar het milieu door deze e-mail niet te printen/Please consider the
                  environment before printing this e-mail...
                  Geen virus gevonden in het uitgaande-bericht.
                  Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com
                  Versie: 8.0.169 / Virusdatabase: 270.6.21/1677 - datum van uitgifte:
                  17-9-2008 17:07
                Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.