Geneanet ea

  • wolga25
    Message 1 of 3 , Aug 8, 2008
      Persoonlijk vind ik het inderdaad niet kunnen om volledige stammen
      over te nemen. Bovendien is het inderdaad wel netjes om eerst
      toestemming te vragen aan de invoerder van de gegevens, hier ga ik er
      van uit dat die ze zelf heeft 'gevonden' (en niet op 'het net').
      Foto's overnemen, zeker zonder te vragen, is helemaal uit den boze !
      Dat zijn meestal echt persoonlijke gegevens. Zelf bezit ik veel
      foto's van familieleden. Die heb ik netjes gevraagd aan de eigenaars,
      zelf ingescaned, en terug bezorgd. Een enkele foto kreeg ik via mail,
      dat is nu eenmaal de modernere versie... maar wel rechtstreeks van
      degene die de foto in bezit heeft. Bovendien, die foto's mogen zeker
      niet 'doorgegeven' worden. Als iemand die foto wil, stuur hem dan
      naar de rechtmatige eigenaar ! Waarschijnlijk zal die persoon er geen
      bezwaar tegen hebben, zeker niet als ge de familieband verduidelijkt
      en de reden van de vraag. Het is, denk ik, niet de bedoeling om de
      vele 'familiekoesteringen' openbaar te maken !!
      I.v.m verdere opzoekplaatsen (Zeeland -Drente bvb) is het hetzelfde
      als de gegeven die men onmogelijk zelf mag/kan opzoeken. In dat
      verband ben je aangewezen op 'derden'. Iemand zoals Mr. Haverhals,
      die de opzoekingen doet voor de gemeente Boechout. Een vriendelijke,
      gedreven man, die heel veel van zijn vrije tijd opoffert om
      opzoekingen te doen voor derden (en hij is vast niet de enige !). Die
      mensen verdienen een pluim. Evenals de vele archivarissen, die
      iedereen, die er om vraagt, proberen verder te helpen.
      Bovendien ga ik er van uit dat die gegevens kloppen en niet, zoals
      soms op 'het net', afhankelijk zijn van de 'mogelijkheden'.
      Als ge een 'juiste stamboom' (of het dichtst benaderde)wilt, probeer
      dan om ofwel zelf op te zoeken, of iemand te raadplegen die er toe in
      staat is om het juiste door te geven... en niet via, via ...
      Vriendelijke groetjes, Olga
    • Alida Vermeer
      Message 2 of 3 , Aug 8, 2008
        Hallo,

        Dan toch een vraag, ik wil graag een boek publiceren van mijn genealogie, nu
        heb ik redelijk veel van het net gehaald, al vanaf toen er nog maar net
        internet was, ik heb toen geen bronnen op geschreven omdat het verlangen van
        een boek absoluut niet in de picture was... ik heb geen flauw idee wie ik om
        toestemming moet vragen! Hoe los ik dat dan op , de Archieven is geen punt
        heb niet precies bijgehouden waar en hoe maar wel in welk archief dat komt
        er dus wel bij te staan!

        Groeten

        Alie vermeer

        Message 3 of 3 , Aug 8, 2008
          Dag Mw. Vermeer,

          Kent u deze website: http://home.hetnet.nl/~vermeer.jan/index.html ?

          Deze familiestichting heeft al het een en ander gepubliceerd, voor
          zover mij bekend, ik ken een van de leden van de stichting. Misschien
          vindt u daar aansluiting en kunnen zij u helpen met uw vragen.

          Met vriendelijke groet,
          Ria Hendriks

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Alida Vermeer"