Hoppenbrouwers x Van Mierlo

  • Caroline Joosten
    Message 1 of 5 , Jun 28, 2008
      Dag,

      Ik zoek het huwelijk van Theodorus Adrianus Hoppenbrouwers x Petronilla Van
      Mierlo en nog bijkomende kinderen.

      Kinderen, ged. te Oirschot:

      1) Adrianus Hoppenbrouwers, ged. 30.09.1743

      2) Anna Maria Hoppenbrouwers, ged. 11.08.1745

      3) Anna Maria Hoppenbrouwers, ged. 21.06.1746

      4) Petrus Hoppenbrouwers, ged. 03.07.1748

      Het huwelijk kan plaatsgevonden hebben in Noord-Brabant, Kempen, .?

      Met dank en genealogische groeten,

      Caroline Joosten

    • Cor Wildenberg
      Message 2 of 5 , Jun 28, 2008
        Beste Caroline,

        Zie hieronder

        Mvg

        Cor Wildenberg

        Helmond

        Details

        Theodorus Adrianus Hoppenbrauwers

        Bruidegom op zondag 20 januari 1743 Best

        Plaats: Best, bron: RHCE, gezindte/instantie: RK, register: 1, folio: 301 r/v: v
        Trouwdatum: 20-1-1743
        Bruidegom: Theodorus Adrianus Hoppenbrauwers
        Bruid: Petronilla Henricus van Mierloo
        Opmerkingen: 2e Getuige is non.

        _____

        _____

        Bron:

        Bt-t01 1620-1753 rk <javascript:openNewWin('/SISIS.DLL/bron?bc=524')>

        Archief:

        DTB Best inventarisnummer 1

        Retroacta van de Burgerlijke Stand

        _____

        U kunt van deze akte een <http://www2.bhic.nl/SISIS.DLL/bestellijst?fc=&c=8087581> kopie bestellen (€ 2.75).
        Bekijk hier uw bestellijst <javascript:openNewWin('/SISIS.DLL/bestellijst')> . Let op: u kunt meerdere akten tegelijk bestellen!

[...]

        Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag nog!

      • Caroline Joosten
        Message 3 of 5 , Jun 29, 2008
          Beste Cor,

          Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik vond het huwelijk niet. Niet gezocht op Hoppenbrauwers met "au" en Van Mierloo (met 2 "o"'s).

          Nog een vraag hierover:

          (Achtergrondinfo: ik ben eigenlijk aan het onderzoeken of deze Theodorus Adrianus Hoppenbrouwers Van Roij als alias "Van Roij" zou kunnen noemen. Dit spoor volg ik sinds ik ontdekt hebt dat zijn mogelijke dochter Anna Maria Hoppenbrouwers ged. Oirschot 21.06.1746 huwt (x Oirschot 16.08.1767 met Henricus De Croon) als "Van Roij" en 5x moeder wordt als Hoppenbrouwers.)

          Dus vraag:

          1) is Anna Maria Van Roij/Hoppenbrouwers x met Henricus De Croon daadwerkelijk de dochter van Theodorus Adrianus Van Roij x Petronilla Van Mierlo?

          2) Indien ja, dan zoek ik of Theodorus Adrianus Hopenbrouwers een zoon Henricus, een zoon Joannes en een dochter Johanna Hopenbrouwers/Van Roij heeft gekregen in een ander (meest waarschijnlijk vorig) huwelijk. Mogelijk is Henricus Van Roij/Hoppenbrouwers of nog een andere alias geboren te Turnhout (tot heden nog niet gevonden) maar Joannes en Johanna niet.

          Kunt u of iemand anders uit de genealogische nieuwsgroep mij hiermee voorthelpen?

          Met dank en vriendelijke groeten,

          Caroline Joosten

          Message 4 of 5 , Jun 29, 2008
            Beste Caroline

            Ik vond volgend doopsel.

            Theodorus Hoppenbrauer

            gedoopt op woensdag 2 februari 1718 Oirschot

            Plaats: Oirschot, bron: RHCE, gezindte/instantie: RK register: 10, folio: 69
            KIND: Theodorus
            Doopdatum: 02-02-1718
            Geslacht: M
            VADER: Adrianus Wilhelmus Hoppenbrauer
            MOEDER: Maria Gijsbertus van den Heuvel
            Peter: Gijsbertus Wilhelmus Hoppenbrauers
            Meter: Joanna Petrus van Roij

            _____

            _____

            Bron:

            Ors-d10 1708-1720 rk <javascript:openNewWin('/SISIS.DLL/bron?bc=1349')>

            Archief:

            DTB Oirschot inventarisnummer 10

            U kunt van deze akte een <http://www2.bhic.nl/SISIS.DLL/bestellijst?fc=&c=5995825> kopie bestellen (€ 2.75).
            Bekijk hier uw bestellijst <javascript:openNewWin('/SISIS.DLL/bestellijst')> . Let op: u kunt meerdere akten tegelijk bestellen!

            Print deze pagina <javascript:window.print()> .

            Ik denk dat het jouw Theodorus Hoppenbrouwers is, vader heet adrianus en dat patroniem wordt bij hem ook gebruikt. En ook hier weer die naam van Roij.

            Je zou toch eens bij het BHIC volop moeten zoeken naar

            Hoppe*br*

            en dan families met getuigen bij elkaar zetten, Ik ben ervan overtuigd dat je dan een heel vooruit eind komt. De naam hoppenbrouwers komt in best en oirschot erg veel voor.

            groeten

            cor wildenberg

            U kunt van deze akte een <http://www2.bhic.nl/SISIS.DLL/bestellijst?fc= <http://www2.bhic.nl/SISIS.DLL/bestellijst?fc=&c=8087581> &c=8087581> kopie bestellen (€ 2.75)..

            Message 5 of 5 , Jun 29, 2008
              Beste Cor,

              Hartelijk dank voor uw opzoekingen en antwoord.
              Ik heb niet zoveel ervaring met zoeken met asterix maar ga dit vanaf nu beginnen toepassen. Dit is inderdaad de enige manier om alle "Hoppebrouwers" te kunnen opzoeken.

              Met vriendelijke groeten,

              Caroline Joosten