RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: de Bont - Van Steenhoven

  • Jan van den Bergh
    Message 1 of 13 , Jun 10, 2008
      Dag Rien

      Nu hopelijk wel goed

      Met vriendelijke groet,

      Jan van den Bergh

      http://home.studieaccess.nl/bergh825

      Stamreeks van Anna de Bont, patriarchaal

      Generatie I

      Anna de Bont, ged. te Waspik op 31 dec 1720 (getuigen: Joannes de Bruijn en
      Anna Zijlmans), otr. te Waspik op 28 dec 1741, tr. (Schepenbank) te Waspik
      op 14 jan 1742 met Adrianus van Velthoven, zn. van Godefridus van Velthoven
      en Cornelia Castelijn, geb. te Hooge Zwaluwe, ged. te Made op 10 sep 1720.

      Generatie II

      Thomas Cornelisse de Bondt, ged. te Waspik op 29 jan 1696 (getuige:
      Petronella Zijlmans), otr. te Waspik op 7 mei 1716, tr. (Schepenbank) te
      Waspik op 24 mei 1716 met

      Henrica de Bruijn, dr. van Johan de Bruijn (secretaris Cleijn Waspick) en
      Adriaena Koenen Baes, ged. te Waspik op 6 nov 1694 (getuige: Henrina Camp).

      Generatie III

      Cornelis Jansen de Bont, ovl. voor 1 feb 1716, kerk.huw. (1) te Waspik in
      1678 met Adriaentje Jansen Baes, dr. van Jan Jansen Baes en Jenneken
      Bastiaens Koeckoeck, ged. NH te Dussen op 4 mei 1659 (getuigen: Joris
      Claessens en Lijsbeth Hendriks), ovl. voor 1 jan 1682,

      otr. (2) te Waspik op 4 jun 1692, tr. (Schepenbank) te Waspik op 22 jun
      1692, kerk.huw. te Waspik op 22 jun 1692 met

      Anna Thomas Zeijlmans, dr. van Thomas Peters Zeijlmans (secretaris van Groot
      Waspik 1653-1679) en Elisabeth Huijberde Zeijlmans, begr. te Waspik op 24
      jun 1728.

      Generatie IV

      Jan Huijberde de Bont, geb. te Waspik, ovl. voor mei 1679, tr. met

      Aeltje Cornelis Camp, dr. van Cornelis Mathijs van Campen en Hendrickske
      Adriaen Stevens Verschure, ovl. voor 11 feb 16977.

      Generatie V

      Huijbert Jansen de Bont, geb. te Loon op Zand, ovl. voor 2 mei 1669,
      kerk.huw. te Loon op Zand op 17 apr 1622 met

      Adriaenken Peeters, dr. van Peter Wouters en Willemken Huijben, ovl. voor 5
      dec 1657.

      Heeft mogelijk nog een zoon Michiel.

      Stamreeks van Cornelia Maria de Bont, patriarchaal

      Generatie I

      Cornelia Maria de Bont, dr. van Hendricus Cornelis de Bont (landbouwer) en
      Hendrica Cornelia van Steenoven, geb. te Raamsdonk op 24 sep 1899.

      Generatie II

      Hendricus Cornelis de Bont, geb. te Waspik op 19 aug 1851, landbouwer, ovl.
      te Raamsdonk op 19 dec 1933, tr. (1) te Waspik op 9 mei 1876 met Pieternella
      Jacoba Kievits, dr. van Johannes Kievits en Johanna Poppelier, geb. te
      Waspik op 22 dec 1852,

      tr. (2) te Raamsdonk op 25 jul 1882 met

      Hendrica Cornelia van Steenoven, dr. van Henricus van Steenoven en Hendrica
      de Bont, geb. te Raamsdonk op 22 nov 1857, ovl. te Raamsdonk op 6 dec 1937.

      Generatie III

      Joghem de Bont, geb. te Waspik op 14 nov 1811, ovl. te Waspik op 20 jan
      1881, tr. te Beesd op 12 nov 1847 met

      Wilmina Maria Barbara Pieck, dr. van Theodorus Johannes Dirk Cornelis Pieck
      en Henrica Wilhelmina van Kampen, geb. te Beesd op 4 dec 1817, ovl. te
      Waspik op 14 jul 1884.

      Generatie IV

      Bartholomaeus de Bont, geb. te Raamsdonk, ged. te Waspik op 12 jan 1780
      (getuige: Adriana de Bont), bouwman, ovl. te Raamsdonk op 11 mei 1857, otr.
      te Waspik op 30 nov 1810, tr. (Schepenbank) te Waspik op 16 dec 1810 met

      Joanna van Dusseldorp, dr. van Hubertus van Dusseldorp (landbouwer) en
      Huberta de Jongh, geb. te Raamsdonk, ged. te Waspik op 29 sep 1786 (getuige:
      Joanna van Hassel), landbouwer, ovl. te Raamsdonk op 1 dec 1871.

      Generatie VI

      Joachim de Bont, ged. te Waspik op 4 okt 1748 (getuige: Anna de Jongh),
      landbouwer, ovl. te Raamsdonk op 12 mrt 1813, otr. te Waspik ook te
      Raamsdonk op 14 jan 1774, tr. (gereformeerd) te Waspik op 30 jan 1774,
      kerk.huw. te Waspik op 30 jan 1774 met

      Anna Dirkse Wijdemans, dr. van Theodorus Wijdemans en Anna Verschuren, ged.
      te Waspik op 9 mrt 1750 (Maria de Bont), ovl. voor 12 mrt 1813.

      Generatie VI

      Bartholomeus Aerde de Bont, ged. te Waspik op 25 apr 1713, otr. te Waspik op
      5 feb 1734 met

      Maria Adriaensen de Zeu, dr. van Adriaen Cornelissen de Zeuw en Elisabetha
      Jansen van der Cae, ged. te Waspik op 4 sep 1711, begr. te Waspik op 3 apr
      1770.

      Generatie VII

      Arnoldus Peters de Bont, ged. te Waspik op 26 mei 1682, otr. te Raamsdonk op
      28 jan 1708, tr. (gereformeerd) te Raamsdonk op 12 feb 1708 met

      Willebrorda Jochem Jans Langerwerf, dr. van Joachim Jan Jochems en Catharina
      Ariens van Hassel, geb. te Raamsdonk, ged. te Waspik op 2 jan 1688
      (getuigen: Petrus Cornelis en Maria Jans).

      Generatie VIII

      Peter Huijberde de Bont, geb. te Waspik, begr. te Waspik op 8 jul 1696
      aangever: echtgenote, otr. te Waspik op 26 apr 1670, tr. (Schepenbank) te
      Waspik op 15 mei 1670 (Peter wordt geassisteerd door Jan, zijn broer en
      Aeltje door Leisken Jans, haar moeder, en Peter Aertse Cuijl, haar broer)
      met

      Aletta Aerts Cuijl, dr. van Aert Petersen Cuijl en Leijsken Jansen, ovl.
      voor 30 okt 1733.

      Generatie IX

      Huijbert Jansen de Bont, geb. te Loon op Zand, ovl. voor 2 mei 1669,
      kerk.huw. te Loon op Zand op 17 apr 1622 met

      Adriaenken Peeters, dr. van Peter Wouters en Willemken Huijben, ovl. voor 5
      dec 16577.

      Heeft mogelijk nog een zoon Michiel.

      Checked by AVG.
      17:25

    • Rien
      Message 2 of 13 , Jun 16, 2008
        Jan (van den Bergh) en Arnold (Romeijnders),

        Heel erg bedankt voor jullie - zeer uitgebreide - informatie. Hiermee
        heb ik de gezamenlijke voorouders van mijn zus en haar man, nl.
        Huijbert de Bont (1600-ca1669) en Adriaenken Zeijlmans (1600-1669).

        Jan, Een vroegere buurman van mij heette ook Jan van de Berg, maar
        dan zonder n en zonder h.
        Arnold, Her verschil tussen Reijnders en Romeijnders is ook twee
        letters.

        Hartelijke groeten,

        Rien Reijnders

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jan van den Bergh"
        <doekefkes@...> wrote:

> [...]
        > kerk.huw. te Loon op Zand op 17 apr 1622 met
        >
        > Adriaenken Peeters, dr. van Peter Wouters en Willemken Huijben,

      • Arnold Romeijnders
        Message 3 of 13 , Jun 17, 2008
          Hallo Rien

          Inderdaad, het scilt maar twee letters, maar de oorsprong is waarschijnlijk
          heel verschillend.

          Naar ik aanneem is Reijnder afgeleid van een voornaam Reijn o.d.

          Mijn voorouder Cornelis Goijerts van Alem is op een jong merrie paard naar
          Rome geweest in 1597, ziijn nazaten heten later Romeijnders.

          Groeten van Arnold Romeijnders

> [...]
          > dan zonder n en zonder h.
          > Arnold, Her verschil tussen Reijnders en Romeijnders is ook twee

        • Rien
          Message 4 of 13 , Jun 19, 2008
            Inderdaad, Arnold,

            Reijnders is afgeleid van Reijnderszoon, Reijnierszoon.
            Wat jij beschrijft als de oorsprong van jouw naam, is inderdaad heel
            interessant. Dat is tenminste wat anders dan die naam-afleidingen!

            Groeten,

            Rien

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Arnold Romeijnders"
            <arnorom@...> wrote:

> [...]
            paard naar
            > Rome geweest in 1597, ziijn nazaten heten later Romeijnders.

            9-6-