Re: Cornelis Pullen x Mayke van Natten

  • vanderbeeke
    Message 1 of 5 , Jun 1, 2008
      Tony,

      Ter completering:

      Cornelis Arien PULLEN is gedoopt op 21-08-1672 te Woudrichem (getuige
      Marijken Ariens) als zoon van Arien Cornelisse PULLEN en Geertrui
      Meeuwisse HEIJSTEK, geboren te Uitwijk. Zij is gehuwd (1) met Simon
      Peterse LIESVELD, zoon van Peter LIESVELD. Zij wordt ondermeer vermeld
      in de Ontvangsten van de diaconie te Uitwijk in 1703: te betalen aan
      Geertje Meeuwis voor de sinkelware of bier 1-1-0 en den 5 mrt. aan
      Geertje Meeuwis voor vertering van de leydecker 2-2-0.
      Van Ary Cornelis heb ik de volgende vermelding te Woudrichem:
      1.337. door Ary Cornelis Pullen, op verzoek van de baljuw, dat de
      gerechtsdienaars die hebben geholpen bij de beslaglegging op de
      goederen van Ary Jans van Aelst, hun mondkost van de deposant hebben
      betrokken, 1679. 1 charter

      Arien Cornelis Pullen is ws. een zoon van Cornelis Dirkszn PULLEN,
      Cornelis Dirksz, geboren circa 1610 te Wijk, overleden voor 1663.
      RA Heusden 112, 15-4-1647
      Cornelis Dirck Thonisz, woonende tot Wijck. contra Jacob de Reus,
      secretaris tot Wijck.
      RA Heusden 397 fol 11, 27-1-1663
      Belend de erfgenamen van wijlen Cornelis Dircxen Pullen.
      Gehuwd circa 1635 met nn Aerts van WIJCK, geboren circa 1615, dochter
      van Aert van WIJCK.

      Vriendelijke groeten,

      Eimert van der Beek

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, <ahofstee@...> wrote:

      > Hans en Yvonne, bedankt voor jullie antwoorden. Geertje Heystek komt
      > tweemaal voor als doopgetuige bij de kinderen van Cornelis Pullen en
      > Mayke van Natten, in 1701 heet zij Geertje Mewize en in 1707 Geertje
      > Meuwise. Dus komt de naam Meeuwis van vader's kant en dan zal Gerrit
      > wel van de moeder's kant komen. Tony
      >

      > Cornelis, ged. Woudrichem 21-8-1672
      > zoon van
      > Arien Pullen x Geertruij Heijstek
      >

      > Arien is misschien een zoon van Cornelis Dirks van Pullen en
      (Lijsken) Aerts van Wijck

      Natten