Kievits, Kivits

  • backfiremillie
    Message 1 of 3 , May 31, 2008
      Hallo medespeurders,

      Ik zoek de voorouders van Ammerenske Kievits (geb ong 1655 De Hill).
      Inmiddels weet ik dat haar voornaam ook Amerenske, Emmerentia of
      Emerentia kan zijn.
      Ze is op 3-5-1682 getrouwd met Adriaen Cornelis(sen) Stam. Ze kregen
      ten minste drie kinderen Adriaen, Willem en Cornelis.
      Ik weet dat er een site is van Jos Kivits, maar het daarop vermelde e-
      mailadres werkt niet.
      Van Adriaen Stam weet ik alleen dat zijn vader Cornelis moet heten meer
      ook niet.

      Wie helpt mij?

      Mvg

      Hans Molenaar
    • A.W.M. Teulings
      Message 2 of 3 , May 31, 2008
        Dag Hans,
        Ik heb de volgende (beperkte) aanvullingen

        1. Adriaan Cornelis Stam, geboren Babilonienbroek heeft als ouders Cornelis Adriaan x Johanna dv Willem Adriaan Roggen; zijn grootvader maternel is Willen Adriaan Roggen, secretaris van Den Hill en Babilonienbroek x Cornelia Adriaan

        2. Emerantia Kievits uit Den Hill heetf als ouders Jan Jacob Kievits x (1658 Capelle) Miechielke Jansd van den Hout (GIELKE) overl voor 1682
        Jan Jacob had als ouders Jacob Willem Kievits, burgemeester van Den Hill en Heemraad x (1624, Den Hill) Maria dv Hendrik van de Wetering x Cornelia Jacob Godfiedsd (overl. 1606)
        1624: Jacob Willemsz. Kievits, wonend op de Hil, bij dode van zijn schoonmoeder
        en kaveling met zijn schoonvader, R fo. 75.
        18-6-1651: Willem Jacobsz., oud 28 jr., wonend op de Hil, bij dode van Jacob Willemsz.,
        zijn vader, R fo. 75~.
        De voorouders van Jacob Willem zijn op meerdere plaatsen op internet te vinden. Langs deze lijn kom je o.a. mijn 15e Generatie grootvader tegen Arnoud Willems Kievits te Vlijmen, begraven in de St-Jan 1486

        3. Behalve de kinderen Adriaan, Willem en Cornelis Stam zijn er nog de dochters Johanna en Cornelia

        met groet

        Ad Teulings

        To: Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com

        Message 3 of 3 , May 31, 2008