Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Mostert/Mosterdijk

  • gerard&rita
    Message 1 of 7 , Dec 3, 2001
      Hallo Margriet,

      Dank je wel voor het reageren op mijn oproepje.
      Ik heb al stevig kontakt met Simon dus dat zit al goed.
      Nogmaals bedankt.

      Vriendelijk groet
      Rita

      Message 2 of 7 , Dec 3, 2001
        Hallo Marinus,
        Die Cornelis Claesse Mosterdijk ziet er voor mij heel interessant uit,
        want het kan wel eens zijn dat hij geb.is ca.1630
        Jou naam is voor mij ook wel interessant, want mijn moeder heette met
        haar achternaam Krist en kwam uit Rossum (Gld).
        Weet jij waar jou voorouders vandaan kwamen,misschien heb ik voor
        jou ook nog wel gegevens.

        groetjes
        Rita

        Message 3 of 7 , Dec 4, 2001
          > Hallo Marinus,
          > Die Cornelis Claesse Mosterdijk ziet er voor mij heel interessant uit,
          > want het kan wel eens zijn dat hij geb.is ca.1630

          Ik betwijfel of dat dezelfde is:
          volgens Braber is Paulus Bettens Mosterdijk gedoopt Nieuwenhoorn 19.10.1659,
          zijn vader Betten Cornelisse Mosterdijk trouwt (datum onbekend) te
          Nieuwenhoorn Adriaantje Cornelisdr en over diens vader Cornelis Claesse
          Mosterdijk heeft hij verder geen gegevens, maar terugrekenend zou die rond
          1600 geboren moeten zijn.

> [...]
          > haar achternaam Krist en kwam uit Rossum (Gld).
          > Weet jij waar jou voorouders vandaan kwamen,misschien heb ik voor

          Mijn voorvaderen kwamen uit Duitsland (Nassau-Dillenburg). Eind 18de eeuw
          vestigde Johann Gottfried Christ zich in 's Gravenmoer. Zijn nakomelingen
          zijn daar gedurende de 19de eeuw blijven wonen. Pas eind 19de eeuw vond
          uitwaaiering plaats (met name naar Zuid-Holland). Bij mijn weten heeft er in
          mijn familie nooit een naamswijziging Christ - Krist plaatsgevonden.

          Marinus
        • gerard&rita
          Message 4 of 7 , Dec 9, 2001
            Hallo Marinus,
            Ik heb wel een Claas Bettensz die huwd in 8-5-1712 te Oostvoorne,
            met wie is onbekend.
            Moet haast wel familie zijn van de Mosterdijk die jij gestuurd hebt.
            En over Krist kan ik zeggen dat zij inderdaad daar niet vandaan kwamen,
            maar ja het had gekund.

            http://go.to/biemos
            groetjes
            Rita