Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Mostert/Mosterdijk

  • Marinus Christ
    Message 1 of 7 , Dec 3, 2001
      Heb wel Mosterdijk in Stad aan 't Haringvliet (met afstammelingen in 's
      Gravenmoer).
      De oudst bekende voorvader, Betten Cornelisse Mosterdijk, is volgens J.L.
      Braber, Kwartierstaat Braber-Vos, van Nieuwenhoorn afkomstig (eerste helft
      zeventiende eeuw). Braber voert als vader van Betten Cornelisse nog op
      Cornelis Claesse Mosterdijk.

      Marinus Christ

      Message 2 of 7 , Dec 3, 2001
        Hallo Margriet,

        Dank je wel voor het reageren op mijn oproepje.
        Ik heb al stevig kontakt met Simon dus dat zit al goed.
        Nogmaals bedankt.

        Vriendelijk groet
        Rita

      • gerard&rita
        Message 3 of 7 , Dec 3, 2001
          Hallo Marinus,
          Die Cornelis Claesse Mosterdijk ziet er voor mij heel interessant uit,
          want het kan wel eens zijn dat hij geb.is ca.1630
          Jou naam is voor mij ook wel interessant, want mijn moeder heette met
          haar achternaam Krist en kwam uit Rossum (Gld).
          Weet jij waar jou voorouders vandaan kwamen,misschien heb ik voor
          jou ook nog wel gegevens.

          groetjes
          Rita

> [...]
          > Braber, Kwartierstaat Braber-Vos, van Nieuwenhoorn afkomstig (eerste helft
          > zeventiende eeuw). Braber voert als vader van Betten Cornelisse nog op

        • Marinus Christ
          Message 4 of 7 , Dec 4, 2001
            > Hallo Marinus,
            > Die Cornelis Claesse Mosterdijk ziet er voor mij heel interessant uit,
            > want het kan wel eens zijn dat hij geb.is ca.1630

            Ik betwijfel of dat dezelfde is:
            volgens Braber is Paulus Bettens Mosterdijk gedoopt Nieuwenhoorn 19.10.1659,
            zijn vader Betten Cornelisse Mosterdijk trouwt (datum onbekend) te
            Nieuwenhoorn Adriaantje Cornelisdr en over diens vader Cornelis Claesse
            Mosterdijk heeft hij verder geen gegevens, maar terugrekenend zou die rond
            1600 geboren moeten zijn.

> [...]
            > haar achternaam Krist en kwam uit Rossum (Gld).
            > Weet jij waar jou voorouders vandaan kwamen,misschien heb ik voor

            Mijn voorvaderen kwamen uit Duitsland (Nassau-Dillenburg). Eind 18de eeuw
            vestigde Johann Gottfried Christ zich in 's Gravenmoer. Zijn nakomelingen
            zijn daar gedurende de 19de eeuw blijven wonen. Pas eind 19de eeuw vond
            uitwaaiering plaats (met name naar Zuid-Holland). Bij mijn weten heeft er in
            mijn familie nooit een naamswijziging Christ - Krist plaatsgevonden.

            Marinus
          • gerard&rita
            Message 5 of 7 , Dec 9, 2001
              Hallo Marinus,
              Ik heb wel een Claas Bettensz die huwd in 8-5-1712 te Oostvoorne,
              met wie is onbekend.
              Moet haast wel familie zijn van de Mosterdijk die jij gestuurd hebt.
              En over Krist kan ik zeggen dat zij inderdaad daar niet vandaan kwamen,
              maar ja het had gekund.

              http://go.to/biemos
              groetjes
              Rita