Re:Een ongehuwde moeder met elf kinders (3)

  • Robert van der Hall
    Message 1 of 2 , Feb 29, 2008
      Goede morgen Johan,

      In dit geval ben ik heel zeker;

      den Haag, dopen:

      4/7-1991 Groote Kerk: Hendrik, onecht; Pa Ysak Lohoff, Ma Susanna de Loosie
      (volgens opgave)

      5/10-1991 Groote Kerk: Adriana, Pa Isaak Loohof, Ma Suzanna de Loosie

      en bij beide dopen is o.a. Adriana de Loosie (lidmaat) getuige. De vader zou
      een fake kunnen zijn, maar het is wel dezelfde moeder, tenzij daarmee ook de
      hand gelicht werd. Er zijn wel lidmaten getuigen bij de dopen en ik denk,
      dat die zuiver op de letter zullen zijn geweest en dat de opgaven van de
      ouders kloppen.

      Ik neem voorlopig aan, dat het een tweeling is van wie één te zwak om direct
      te dopen.

      Bij RK zie je dan eerst thuis een nooddoop door de vroedvrouw en later in de
      kerk door Heer Pastoor.

      Maar, elke aanwijzing is uiterst welkom!

      Groet,

      Robert van der Hall

    • Robert van der Hall
      Message 2 of 2 , Feb 29, 2008
        Goede middag allen,

        Vanmorgen met slaperige ogen en zonder koffie mijn reactie getypt.
        Nynke zag het! Het jaartal moet 1791 zijn. Excuus voor de
        onnauwkeurigheid.
        Desondanks, blijft het een groot probleem :-( .

        Groet
        Robert van der Hall