Nieuwe vondsten 30-12-2007 Prov. Bestuurlijk Archief (De Staten)

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 2 , Dec 30, 2007
      Alum van Martinus, Fuselier 1ste Afdeeling infanterie * 30-07-*1814
      Rossum, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige
      Militairen welke uit hoofde van slecht gedrag en ook bij rechterlijke
      vonnissen vervallen verklaard zijn bij de Militaire stand, , zoo van
      de Staande Armee Nationale Militie als van de Landmagt in de Oost
      Indische bezittingen met briefjes van Ontslag zijn weggezonden.
      Enz. , om zoo veel mogelijk voor te komen dat geene der alzoo
      weggezonden personen weder in Zijne Majesteits Dienst wordt
      aangenomen enz. 15 kolommen met info. Zoals o.a. Lengte, Aangezicht,
      Kleur Ogen en Haar enz. jaar 1841 (4)

      Berthout Andries Fkankeur 2e afdeeling Infanterie * 21-12-1818
      Tilburg, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige
[...]
      Kleur Ogen en Haar enz. jaar 1839 (4)

      Bruin de Matheus, Marinier bij het Corps mariniers * 24-02-1803
      Terheiden, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige
[...]
      Kleur Ogen en Haar enz. jaar 1838 (4)

      Bruin de Wilhelmus * 06-08-1816 Helmond, Fuselier 5e Afd. Infanterie,
      Hij staat op de Signalements lijst van militairen van de Landmacht in
      de Oost Indische Bezittingen met briefjes van Ontslag zijn
      weggezonden wegens vonnis van de Krijgsraad tot vervallen van den
      Militaire stand en eerloos enz. enz.een lijst. met 15 kolommen met
      informatie zoals lengte, kleur oogen, vorm van de Neus en Mond enz.
      enz jaar 1839 (3) dossier (9)

      Cranenburg van Frederik Jan, Fuselier Algemeen Depot der landmagt no.
      33 * 30-11-1803 Den Bosch, hij wordt vermeld op een Nominative Staat
[...]

      Donders Petrus Geb. Tilburg, laatst gewoond hebbende te Tilburg,
      Fuselier Overleden te Fort de Kock 1837, komt voor op de Lijst van
      Overleden Officieren, Onder Officieren en Manschappen van de Landmagt
      in de Overzeesche Bezittingen en Mederlanders van geboorte (2)
      totale lijst overledenen (7)

      Hahn Johannes Christiaan Geb. Sprang, laatst gewoond hebbende te 's-
      Gravenhage. Fuselier 17-2-1837 Overleden te Makassar, (3) totaal
      dossier van alle overledene Militairen in 1836 (20)

      Hosewol Antonius, Fuselier 3e afdeeling Infanterie * 10-10-1818
      Schijndel, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige
[...]

      Keer van de Johannes, Fuselier 2e Afdeeling Infanterie * 11-02-1820
      Vessem, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige
[...]

      Lammers Johannes Geb. Overpeld, laatst gewoond hebbende te Overpeld.
      Jager 6-12-1836 Overleden te Salitaga, (3) totaal dossier van alle
      overledene Militairen in 1836 (20)

      Langeweg Hendrik , Kurassier bij de afdeeling Kurassiers no. 9, *
      1817 (oud 21 jaar in 1838) te Klundert , hij wordt vermeld op een
[...]
      Aangezicht, Kleur Ogen en Haar enz. jaar 1838 (4)

      Linteloo Theodoor * 28-07-1802 Grave , Fuselier in het Oost Indisch
      leger infanterie, Hij staat op de Signalements lijst van militairen
      van de Landmacht in de Oost Indische Bezittingen met briefjes van
      Ontslag zijn weggezonden wegens vonnis van de Krijgsraad , uit Oost
      Indie teruggezonden met het Schip de Rijn in 1836 enz., en
      vervallen van den Militaire stand en eerloos enz. enz.een lijst. met
      15 kolommen met informatie zoalsGent lengte, kleur vorm van de Neus
      en Mond enz. enz (4) dossier (20)

      Markgraaf Cornelis , Fuselier 18e afdeeling Infanterie * 01-04-1814
      Erp, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van eenige Militairen
[...]
      jaar 1838 (4)

      Pijnenburg Johannes , Fuselier Algemeen Depot der Landmagt no. 33 *
      24-08-1816 Nistelrode, hij wordt vermeld op een Nominative Staat van
[...]

      Vos Cornelis Geb. Nederhemert, laatst gewoond hebbende te
      Nederhemert. Kanonnier Overleden te Koempoelang 1836, (3) totaal
      dossier van alle overledene Militairen in 1836 (20)

      Zeeland van Petrus , Schutter 3e Afd. mobiele Noorbrabandsche
      schutterij *07-12-1807 Gemert, hij wordt vermeld op een Nominative
[...]

      Op de site http://altijdstrijdvaardig.nl vind u nu meer dan honderd
      duizend toevallige vondsten, niet alleen van Friesland maar ook uit
      andere Provincie's van Nederland tevens van Belgie en vele andere
      landen,
      kostprijs zowel van deze als andere stukken uit de archieven in
      Friesland, zie http://altijdstrijdvaardig.nl <<

      Met vriendelijke groeten
      Anton Musquetier.
      http://altijdstrijdvaardig.nl
    • john snackers
      Message 2 of 2 , Dec 31, 2007
        Beste Anton,

        ik kijk al lang met belangstelling naar de nieuwe vondsten en vooral wanneer
        deze over Nederlandse jongens gaan die in Indonesie zijn geweest als
        militair via hardewijk en Vlissingen.

        In dat verband heb ik de volgende vraag.

        Heb je al die " nieuwe vondsten" in een te raadplegen bestand opgeslagen?
        Of moet ik me met meer details bij je melden om een kopie te krijgen van de
        volledige lijst met kolommen van een bepaalde persoon die ik zoek?

        met vriendelijke groeten

        john snackers

        een voorspoedig 2008
> [...]
        > landen,
        > kostprijs zowel van deze als andere stukken uit de archieven in

        It has removed 2362 spam emails to date.
        Get the free SPAMfighter here: http://www.spamfighter.com/len