Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Digest Number 90

  • (no author)
    Message 1 of 24 , Dec 31, 1969
    • Rudi van der Linde
      Message 2 of 24 , Dec 1, 2001
        Hallo Jac, Hans en Hanneke.

        Ik heb de berichten gevolgd en ben weer blij mee.
        Mocht er toch weer een fout zitten dan hoor ik het ook graag, ik hou het in
        de gaten.
        Bedankt.
        Hanneke, ik hoor nog van je als je mij verder kan helpen, of iemand anders.

        Groeten Rudi

        > Hallo Jac,
        >
        > De geboortedatum van Anna Cornelia Gulden is niet correct; dit moet zijn
        15-1-1828 te Oudenbosch als dochter van Leendert Gulden en Dymphna
        Stadhouders. Haar echtgenoot Bernardus Jongenelen, weduwnaar van Johanna
        Kuystermans, is de zoon van Marijn Jongenelen en Anna Vervaart.

        > met vriendelijke groet,
        > Hans den Braber

      • Hanneke en Martin Meulblok
        Message 3 of 24 , Dec 1, 2001
          Beste Rudi,

          Mijn archief bezoek is zeer beperkt op dit moment, maar zodra ik in Zevenbergen kom, waar de archieven van Hoeven liggen, zal ik ook eens kijken.

          Hanneke Meulblok
          Message 4 of 24 , Dec 1, 2001
            Beste Rudi (nogmaals),

            Ik had niet naar de andere berichten gekeken, maar ik an je wel degelijk verder helpen, hoor!

            De grootouders van Dymphna zijn Marijn Jongenelen en Johanna Veraart las ik uit een berichtje van Hans den Braber. Ik ga er vanuit dat dit waar is. Dan zijn Dymphna en Carolina nichten van elkaar.

            Ik heb nu heel wat informatie voor je, wat ik graag in een attachment mee wil sturen, maar dat mag niet via deze groep. Daarom wil ik vragen om je privé-e-mail adres, zodat ik het op die manier kan versturen. Als anderen ook geinteresseerd zijn dan moet hoor ik het wel.

            Ik wil ook heel graag weten wat je precies wilt hebben alleen een rechte lijn of ook de volledige kwartieren?

            Hanneke Meulblok
> [...]

            Stadhouders. Haar echtgenoot Bernardus Jongenelen, weduwnaar van Johanna
            Kuystermans, is de zoon van Marijn Jongenelen en Anna Vervaart.

            Yahoo! Groups Sponsor

          • Marcel WINDEY
            Message 5 of 24 , Dec 2, 2001
              Beste Hanneke,

              Ik stel erg veel belang in de gegevens over de famielie Jongenelen en zou U
              dus dankbaar zijnzijn voor een copie van deze waarover U beschikt.
              Met dank bij voorbaat ,
              mvg
              Marcel

> [...]

              Stadhouders. Haar echtgenoot Bernardus Jongenelen, weduwnaar van Johanna
              Kuystermans, is de zoon van Marijn Jongenelen en Anna Vervaart.

              Yahoo! Groups Sponsor

            • Hanneke en Martin Meulblok
              Message 6 of 24 , Dec 3, 2001
                Beste Marcel,

                Hieronder staan de Jongenelen, die ik heb. Als je geinteresseerd in uitgebreide kwartierstaten dan heb ik die ook, maar dan wil ik ze in een attachment sturen. Ik heb dan je persoonlijke e-mail nodig, omdat er geen bijlages over de groep gestuurd mogen worden.

                Succes ermee!

                nr

                Naam

                geboren

                overleden

                getrouwd
                partner

                25
                Jongenelen
                Carolina
                25
                8
                1875
                Hoeven
                19
                11
                1961
                Someren
                16
                9
                1901
                Hoeven
                Eeden van den
                Petrus

                50
                Jongenelen
                Adriaan
                11
                12
                1823
                Hoeven
                29
                7
                1881
                Hoeven
                1
                2
                1857
                Hoeven
                Mol
                Maria Theresia

                100
                Jongenelen
                Marijn
                8
                2
                1785
                Gastel

                1848
                Hoeven
                23
                4
                1823
                Hoeven
                Vervaart
                Johanna

                200
                Jongenelen
                Bernard
                3
                2
                1758
                Hoeven
                1
                9
                1805
                Hoeven
                24
                4
                1784
                Dinteloord
                Ringelen van
                Cornelia

                400
                Jongenelen
                Marijn
                13
                3
                1725
                Hoeven
                25
                10
                1768
                Hoeven
                30
                3
                1750
                Rucphen
                Arck van
                Cornelia

                800
                Jongenelen
                Jacobus Cornelis
                1
                9
                1685
                Rucphen
                4
                5
                1730
                Rucphen
                1
                11
                1711
                Rucphen
                Moeseps
                Jacomina Daniels

                1655
                Jongenelen
                Ida Jansse Cornelisse

                30
                10
                1695
                Rucphen
                Kijsers
                Gregorius Bastiaen

                Ida Jansse Cornelisse Jongenelen is ook een voorouder, maar via een andere tak.

                Ik ben ook erg benieuwd of je aanvullende gegevens voor me hebt.

                Hanneke Meulblok

              • Hanneke en Martin Meulblok
                Message 7 of 24 , Dec 3, 2001
                  Beste Marcel,

                  Mijn bericht ziet er niet helemaal uit zoals ik gewild had. Alles stond in keurige tabellen. Daarom lijkt privé sturen handiger als je hier niet uitkomt.

                  Hanneke

                  Message 8 of 24 , Dec 5, 2001
> [...]
                    attachment sturen. Ik heb dan je persoonlijke e-mail nodig, omdat er geen
                    bijlages over de groep gestuurd mogen worden.

                    Hallo Hanneke en Martin Meulblok,

                    Ik heb het e-mailtje meegelezen en herken enkele Jongenelen in het rijtje.
                    o.a Jongenelen in Rucphen, zoals:

                    Jacobus Cornelis Jongenelen X Jacomina Daniels Moeseps

                    Ida Janse Cornelisse Jongenelen X Gregorius Bastiaensen Kijssers

                    Wat hebben jullie over deze 2 gezinnen al reeds verzameld ??

                    Groetjes Leo Verhelst uit Amersfoort

                    Message 9 of 24 , Dec 10, 2001
                      Beste Leo,

                      Deze Jacobus Cornelis Jongenelen X Jacomina Daniels Moeseps en
                      Ida Janse Cornelisse Jongenelen X Gregorius Bastiaensen Kijssers zijn mijn voorouders, waarvan ik wat geboorte, overlijden en huwelijks data heb. Als je geïnteresseerd ben dan, wil je deze gegevens geven, maar dat kan dan het beste via je privé e-mail. Attachments zijn in deze groep niet toegestaan.

                      Ik hoor het wel van je

                      Vriendelijke groeten,

                      Hanneke Meulblok

> [...]

                      tak.

                      Ik ben ook erg benieuwd of je aanvullende gegevens voor me hebt.

                    • Hans den Braber
                      Message 10 of 24 , Dec 10, 2001
                        Hallo Hanneke

                        Gregorius Kijsers en Ida Jongenelen komen in menig kwartierstaat voor; ook in de mijne.
                        Zie mijn kwartierstaat op mijn homepage: http://www.xs4all.nl/~braber00/kwartierstaat/kwst18.html nrs.590 en 591.

                        met vriendelijke groet,
                        Hans den Braber

                        Message 11 of 24 , Dec 11, 2001
                          Beste Hanneke,

                          ik had t genealogy groep even moeten missen want ik was met win XP bezig..
                          die niet wilde lukken, maar nu heb ik een verbinding. XP draait nu goed.
                          Ik las vele berichten over Jongenelen.
                          Mijn tante gaf mij een paar voorouders en ze vroeg of het mogelijk was of ik
                          aan meer voorouders kon komen, maar daar ben ik niet mee bezig voor mijn
                          kwartierstaat.
                          Als ik daar in de buurt op het archief ben waar ik voor mijn kwartierstaat
                          zoek dan kijk ik ook gelijk voor mijn tante. tante die gehuwd is met de
                          broer van mijn vader.
                          Mijn tante was benieuywd naar wie Dymphna was vernoemd. en als het mogelijk
                          is geweest heeft ze dan van mij ook een kwartierstaat gekregen bijv. voor
                          haar verjaardag.
                          Ik dacht dat je makkelijk achter mijn mail adres kon komen.
                          Nou.. hier komt ie... rusapa@...

                          Genealogische groeten Rudi
                        • r.v.d.westen@top-support.nl
                          Message 12 of 24 , Dec 21, 2001
                            Aan Hanneke Meulblok,

                            Even een iets verlate reactie, maar ik heb ook interesse in de gegevens van
                            Jacobus Cornelis Jongenelen X Jacomina Daniels Moeseps. Waarschijnlijk kan
                            ik deze mensen "aanhaken" in mijn kwartierstaat.
                            De gegevens van Hans den Braber moet ik er nog op naslaan en wie weet heet
                            Leo Verhelst ook nog interessante zaken toe te voegen.
                            Hanneke, zou jij mij jouw gegevens kunnen mailen?
                            Hartelijk dank en voor alle lezers: fijne feestdagen en een gelukkig 2002!

                            Rob van der Westen
                            Utrecht/NL

                            http://docs.yahoo.com/info/terms/