Re: Fw: BEX-BECX-BECKX-BEKS in Noord Brabant

  • yhmmarkx
    Message 1 of 6 , Jul 31, 2007
      Weet niet of hier al een antwoord op is geweest, maar is een vraag
      die ook mij nog steeds bezig houdt. Wat ik wel weet is dat Joanna
      eerder gehuwd is geweest met nicolaus Humbergen op 30 maart 1788. Zij
      kregen toestemming voor dit huwelijk van de deken van Boxtel. Zij
      wordt ook genoemd Joanna Dirck Marcks

      Groetjes,
      yvonne

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Mieke" <hawner@...>
      wrote:

      > Hallo Eric en mede-onderzoekers,
      >
      > Ik ben ook bezig met onderzoek naar mijn voorgeslacht BEX-BECX-
      BECKX-
      > BEKS. Een van mijn voorouders is een Joannes Beckx, zoon van
      Joannes
      > Beckx en Joanna van der Loo uit Son en Breugel. Ik zit al een
      tijdje
      > vast met de ouders van zijn vrouw Joanna Merkx. Weet iemand
      misschien
      > wie haar ouders zijn?
      >
      > Joannes Beckx. landbouwer, gedoopt Nuenen 22.12.1769,overleden Sint
      > Michielsgestel 14.8.1830,
      > Joannes is getrouwd Sint Michielsgestel 12.2.1792 voor de kerk (NH)
      met
      > Joanna Merkx, gedoopt ongeveer 1766, zij kwam mogelijk uit Gemert
      of
      > Bakel en is overleden op 25.5.1843 te Sint Michielsgestel.
      > Joanna is eerder getrouwd Gemert 30.3.1788 met Nicolaas van
      Hombergen,