Re: Lips uit Princenhage

  • sun_flower_nl
    Message 1 of 21 , Jun 12, 2007
      Hallo,

      In de notities van Cornelis Peter Adriaen Oomen geb. ± 1500 , gehuwd
      ± 1530 met Lijsbeth Adriaen Rombout sGraeuwen geb. ± 1500, vond ik
      bijgaande tekst:

      Princenhage R 124, f. 51, 18 11 1604 Anthonie Adriaen Vermaes weduwe
      wijlen Jan Cornelis Oomen geass. met Reynier Pauwels en Jan Jan
      Sgrauwen haar vrinden en voogden in deze ter eenre. Antonis en Wouter
      Cornelis Oomen vhz, Hendrik Rombout Sgrauwen als man en voogd van
      Maria Cornelis Oomen, Adriana Cornelis Oomen met Gerrit Hendrik
      Hagaerts haar man en voogd en de voors. Antonis Cornelis Oomen en
      Gerrit Hendrik Hagaerts en sterkmakende en vervangende Peeter en
      Merten Adriaen Cornelis Oomen en Margrietke Adriaen Eemen onmondige
      dochter daar moeder af was Willemke Adriaen Oomen, Anthonis Jacob Lips
      gehuwd met Johanna Cornelis Cornelis Oomen en dezelve Lips zich nig
      sterkmakende en vervangende Pieter en Jan Cornelis Cornelis Oomen zijn
      zwagers en voorts Margriet Cornelis Oomen, gehuwd met Willem Jan
      Peeters en Maria Cornelis Oom, gehuwd met Adriaen Jan Goris Dirven, de
      voorschreven Wouter Cornelis Oomen zich nog sterkmakende voor Peeter,
      Adriaen en Cornelis Lenaert Cornelis Oomen en de onbejaarde
      weeskinderen van Jacob Bernaerts daar moeder af was Jenneke Lenaerts
      Oomen alle erfgenamen van wijlen Jan Cornelis Oomen anderzijds. Akkoord.

      grt,

      C. van Geel

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "coyote4761"