Re: de Gast en Lokers/Lookers

  • blaauw_yvonne
    Message 1 of 6 , Apr 11, 2007
      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Onno Zwikker"
      <genealogie@...> wrote:

      > Beste mede speurders,
      >
      > Wie kan mij verder helpen met informatie over de ouders van
      > onderstaande echtlieden; Cornelia de Gast en Hendrik (Henri)
      Lokers.

      Hallo Onno,

      Ik weet ook niet wie de ouders zijn van Hendrik Lokers, maar vond
      deze aantekening bij nog uit te zoeken:

      bij de huwelijkse bijlagen van Cornelis Lookers x Johanna Vermeulen
      23-10-1824, aktenummer 19 Fijnaart zitten de overlijdens van de
      ouders van Hendrik Lokers

      wil ook graag weten wie het zijn en hoop dat iemand een duik kan
      nemen in deze bijlagen! kan voorlopig zelf niet naar Brabant

      groet,
      Yvonne Blaauw
      Brielle
    • vanderbeeke
      Message 2 of 6 , Apr 11, 2007
        Beste Onno,

        Hendrik Lookers was eerder nl op 20 mei 1762 als jm van Zevenbergen en
        wonende aldaar te Klundert gehuwd met Maria van Andel jd van Werkendam
        wonende in Blommendael onder de Clundert.
        Maria wordt begraven op 11-09-1779 te Klundert. Ook uit dit huwelijk
        diverse kinderen.

        Vriendelijke groeten,

        Eimert van der Beek
      • vanderbeeke
        Message 3 of 6 , Apr 11, 2007
          Hoi Yvonne,

          Gelukkig staan ook die huwelijken online. Je kunt ze vinden op
          www.regionaalarchiefwestbrabant.nl bij inzien van bronnen huwelijken
          Klundert 1824. Ook de begraafakten zijn gewoon in te zien.

          Hendrik is overleden 18 april 1804 en Cornelia 18 juli 1809.

          Vriendelijke groeten,

          Eimert van der Beek

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "blaauw_yvonne"
          <blaauw_yvonne@...> wrote:

> [...]
          >
          > wil ook graag weten wie het zijn en hoop dat iemand een duik kan
          > nemen in deze bijlagen! kan voorlopig zelf niet naar Brabant

        • blaauw_yvonne
          Message 4 of 6 , Apr 11, 2007
            Hallo Eimert,

            Je hebt helemaal gelijk, de trouwakten zijn online in te zien, echter
            niet de huwelijkse bijlagen en daar gaat het in dit geval om, in de
            trouwakte staat vermeld dat er extracten bij zijn van de overlijdens
            van zijn grootouders van moederszijde (ouders van Cornelia de Gast)en
            grootmoeder van vaderszijde (moeder van Hendrik Lokers)! dat komt niet
            vaak voor, een mazzeltje dus, maar je moet er wel voor naar het archief

            groetjes, Yvonne

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "vanderbeeke"