Re: de Gast en Lokers/Lookers

  • vanderbeeke
    Message 1 of 6 , Apr 11, 2007
      Beste Onno,

      Gezien de doopnamen van haar diverse kinderen denk ik dat Cornelia de
      Gast een dochter is van het volgende echtpaar (zie:sis.salha.nl):

      Cornelis de Gast
      ondertrouw (kerk) op zondag 27 juli 1755 Dussen
      Man
      woonplaats: Dussen en Dussen-Munsterkerk

      Cornelis de Gast met Maria Nederveen
      ondertrouw (kerk) op 27 jul 1755 Dussen
      religie: ref
      impost betaald op 11 jul 1755 nihil

      Partners:
      • Maria Nederveen

      Kinderen (in Dussen gedoopt):
      • Pieter de Gast
      • Magiel de Garst
      • Lysia de Garst
      • Lisia de Garst
      • Teuntje de Garst
      • Cornelis de Garst
      Bron: Dussen DTB's
      Archief: DTB-collectie inventarisnummer
      DTB-collectie

      Cornelia is echter niet in Dussen gedoopt maar in Oudenbosch.
      Kennelijk woonde het echtpaar daar een periode tussen 1757 en 1763.:

      Aktetype dtb_d
      Plaats Oudenbosch
      Doopdatum 08-04-1759
      Bron NH Dopen 1651-1810 (deel 8)
      Kind Cornelia de Gast
      Vader Cornelis de Gast
      Moeder Maria Nederveen
      Bijzonderheden -

      Aktetype dtb_d
      Plaats Oudenbosch
      Doopdatum 06-07-1760
      Bron NH Dopen 1651-1810 (deel 8)
      Kind Moses de Gast
      Vader Cornelis de Gast
      Moeder Maria Nederveen
      Bijzonderheden -

      Vriendelijke groeten,

      Eimert van der Beek

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Onno Zwikker"
      <genealogie@...> wrote:

> [...]
      > 5 Hendrik Lokers. Hij is gedoopt op zondag 31 maart 1793 in Fijnaart
      > en Heijningen.
      > 6 Lizabeth Lokers. Zij is gedoopt op zondag 13 maart 1796 in Fijnaart
      > en Heijningen.
      > 7 Hendrik Lokers, geboren in Fijnaart en Heijningen. Hij is gedoopt
      > op zondag 3 februari 1799 in Fijnaart en Heijningen. Hendrik is
      > overleden. Hendrik trouwde, 16 jaar oud, op woensdag 29 november 1815
      > in Zevenbergen met Adriana Verhoeven. Adriana is geboren in
      > Zevenbergen, dochter van Aart Verhoeven en Jacoba Clooij. Adriana is

    • blaauw_yvonne
      Message 2 of 6 , Apr 11, 2007
        <genealogie@...> wrote:

        > Beste mede speurders,
        >
        > Wie kan mij verder helpen met informatie over de ouders van
        > onderstaande echtlieden; Cornelia de Gast en Hendrik (Henri)
        Lokers.

        Hallo Onno,

        Ik weet ook niet wie de ouders zijn van Hendrik Lokers, maar vond
        deze aantekening bij nog uit te zoeken:

        bij de huwelijkse bijlagen van Cornelis Lookers x Johanna Vermeulen
        23-10-1824, aktenummer 19 Fijnaart zitten de overlijdens van de
        ouders van Hendrik Lokers

        wil ook graag weten wie het zijn en hoop dat iemand een duik kan
        nemen in deze bijlagen! kan voorlopig zelf niet naar Brabant

        groet,
        Yvonne Blaauw
        Brielle
      • vanderbeeke
        Message 3 of 6 , Apr 11, 2007
          Beste Onno,

          Hendrik Lookers was eerder nl op 20 mei 1762 als jm van Zevenbergen en
          wonende aldaar te Klundert gehuwd met Maria van Andel jd van Werkendam
          wonende in Blommendael onder de Clundert.
          Maria wordt begraven op 11-09-1779 te Klundert. Ook uit dit huwelijk
          diverse kinderen.

          Vriendelijke groeten,

          Eimert van der Beek
        • vanderbeeke
          Message 4 of 6 , Apr 11, 2007
            Hoi Yvonne,

            Gelukkig staan ook die huwelijken online. Je kunt ze vinden op
            www.regionaalarchiefwestbrabant.nl bij inzien van bronnen huwelijken
            Klundert 1824. Ook de begraafakten zijn gewoon in te zien.

            Hendrik is overleden 18 april 1804 en Cornelia 18 juli 1809.

            Vriendelijke groeten,

            Eimert van der Beek

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "blaauw_yvonne"
            <blaauw_yvonne@...> wrote:

> [...]
            >
            > wil ook graag weten wie het zijn en hoop dat iemand een duik kan
            > nemen in deze bijlagen! kan voorlopig zelf niet naar Brabant

          • blaauw_yvonne
            Message 5 of 6 , Apr 11, 2007
              Hallo Eimert,

              Je hebt helemaal gelijk, de trouwakten zijn online in te zien, echter
              niet de huwelijkse bijlagen en daar gaat het in dit geval om, in de
              trouwakte staat vermeld dat er extracten bij zijn van de overlijdens
              van zijn grootouders van moederszijde (ouders van Cornelia de Gast)en
              grootmoeder van vaderszijde (moeder van Hendrik Lokers)! dat komt niet
              vaak voor, een mazzeltje dus, maar je moet er wel voor naar het archief

              groetjes, Yvonne

              --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "vanderbeeke"