VAN DEN BROE(C)K X VAN GROENENDAAL TE GEMERT

  • gerard lemmens
    Message 1 of 3 , Jan 26, 2007
      Dag Leden,

      Heeft iemand aanvullende kwartieren op het volgend echtpaar :

      Adrianus Daniels (Daendels) van den Broe(c)k , ged. Gemert 3 mrt. 1669 , begr. Gemert 23 jan.1720 ,
      tr. Gemert 3 juni1694 in (get. Gerardus van Uden en Michael Ginster , opmerkingen Huwelijk in Veghel. Getuige 1: reverendus Dominus en kapelaan in Veghel. inschr uit parochieregister Veghel ) met Maria van Groenendaal, dochter van Anthonis Peters van Groenendaal en Catharina Peter Coppens , ged.Gemert 27 febr. 1672 .

      Met dank en groeten,
      Gerard Lemmens
      http://members.lycos.nl/lemmensfamilie

    • gtob_gtob
      Message 2 of 3 , Feb 24, 2007
        I Peters Petri Groenendaell [stambegin]. Peters Petri is overleden.

        Kinderen van Peters Petri uit onbekende relatie:
        1 Petrus Peters Petri Groenendaell Volgt II-a.
        2 Aleidis Petri Groenendaell. Aleidis Petri is overleden.
        3 Joannes Peters Groenendaels Volgt II-b.
        4 Anthonius Peters Groenendaell Volgt II-c.

        II-a Petrus Peters Petri Groenendaell, zoon van Peters Petri
        Groenendaell [stambegin]. Petrus Peters Petri is overleden. Petrus
        Peters Petri trouwde met Helena (Hilleken). Het kerkelijk huwelijk
        vond plaats op 13 juni 1659 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel,
        register: 1, folio: 116 (nummering studiezaal Gemert: B 4)]. Hilleken
        is overleden.

        Kinderen van Petrus Peters Petri en Helena:
        1 [mogelijk] Petronella Groenendaell. Petronella is overleden.
        2 [mogelijk] Thomas Groenendaal [stambegin], geboren omstreeks 1690
        Volgt III-a.

        II-b Joannes Peters Groenendaels, zoon van Peters Petri Groenendaell
        [stambegin]. Joannes Peters is overleden. Joannes Peters trouwde met
        Helena, nadat zij op 13 januari 1652 in ondertrouw zijn gegaan [bron:
        G.A. Gemert-Bakel, register: 2, folio: 45 (nummering studiezaal
        Gemert: B 5)]. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 28 januari 1652
        in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 2, folio: 95 (nummering
        studiezaal Gemert: B 5)]. Helena is overleden.

        Kinderen van Joannes Peters en Helena:
        1 Petrus Groenendael. Hij is gedoopt op 20 januari 1655 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 1, folio: 74]. Petrus is
        overleden.
        2 Maria Groenendael. Hij is gedoopt op 22 juni 1659 in Gemert. Maria
        is overleden.
        3 Joannes Jansen Groenendaels Volgt III-b.

        II-c Anthonius Peters Groenendaell, zoon van Peters Petri
        Groenendaell [stambegin]. Anthonius Peters is overleden omstreeks
        1671. Anthonius Peters begon een relatie met Catharina Petrus
        Coppens. Catharina Petrus is overleden.

        Kinderen van Anthonius Peters en Catharina Petrus:
        1 Petrus Groenendaell Volgt III-c.
        2 Wilhelma Groenendaell. Zij is gedoopt op 7 maart 1668 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 3, folio: 140]. Wilhelma is
        overleden.
        3 Agnes Groenendaell Volgt III-d.
        4 Maria Anthonij Groenendaell Volgt III-e.

        III-a Thomas Groenendaal [stambegin] is geboren omstreeks 1690, zoon
        van [mogelijk] Petrus Peters Petri Groenendaell en van [mogelijk]
        Helena (Hilleken). Thomas is overleden vóór 1721, ongeveer 31 jaar
        oud. Thomas trouwde met Willemijn Hendriks van Calkar/Kalkar, nadat
        zij op 9 februari 1715 in ondertrouw zijn gegaan. Het kerkelijk
        huwelijk vond plaats op 24 februari 1715 in Vught. Zij is gedoopt op
        9 juni 1696 in Vught. Willemijn Hendriks is overleden omstreeks 1744,
        ongeveer 48 jaar oud.

        III-b Joannes Jansen Groenendaels, zoon van Joannes Peters
        Groenendaels en van Helena. Hij is gedoopt op 25 mei 1665 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 3, folio: 63]. Joannes Jansen is
        overleden. Joannes Jansen trouwde met Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi
        Staijackers. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 3 mei 1689 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 17, folio: 31 nummering
        studiezaal Gemert: R12]. Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi is overleden.

        Kinderen van Joannes Jansen en Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi:
        1 Aldegundis Groenendael. Zij is gedoopt op 30 januari 1690 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 6, folio: 81]. Aldegundis is
        overleden.
        2 Joannes Janssen Groenendael. Hij is gedoopt op 30 augustus 1691 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 6, folio: 118]. Joannes
        Janssen is overleden.
        3 Helena Groenendaels Volgt IV-a.
        4 Wilhelmus Janssen Groenendaels Volgt IV-b.
        5 Anna Janssen Groenendaels Volgt IV-c.
        6 Maria Groenendaels. Zij is gedoopt op 17 maart 1701 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 7, folio: 9]. Maria is overleden.
        7 Wilhelmus Vincentius Groenendael. Hij is gedoopt op 11 juli 1703 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 7, folio: 68]. Wilhelmus
        Vincentius is overleden.
        8 Petrus Groenendaels. Hij is gedoopt op 24 maart 1705 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 7, folio: 112]. Petrus is
        overleden.
        9 Joanna Maria Groenendaels. Zij is gedoopt op 2 juli 1707 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 7, folio: 184]. Joanna Maria is
        overleden.

        III-c Petrus Groenendaell, zoon van Anthonius Peters Groenendaell en
        van Catharina Petrus Coppens. Hij is gedoopt op 6 januari 1667 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 3, folio: 107]. Petrus is
        overleden. Petrus trouwde met Maria Jacobs. Het kerkelijk huwelijk
        vond plaats op 19 juli 1689 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel,
        register: 17, folio: 33 nummering studiezaal Gemert: R12]. Maria
        Jacobs is overleden.

        III-d Agnes Groenendaell, dochter van Anthonius Peters Groenendaell
        en van Catharina Petrus Coppens. Zij is gedoopt op 3 februari 1670 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 3, folio: 191]. Agnes is
        overleden. Agnes begon een relatie met Joannes Janssen. Joannes
        Janssen is overleden.

        III-e Maria Anthonij Groenendaell, dochter van Anthonius Peters
        Groenendaell en van Catharina Petrus Coppens. Zij is gedoopt op 27
        februari 1672 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 3, folio:
        247]. Maria Anthonij is overleden. Maria Anthonij trouwde met
        Ghijsbertus van Balen. Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 26
        oktober 1688 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 17, folio:
        29 nummering studiezaal Gemert: R12]. Ghijsbertus is overleden.

        IV-a Helena Groenendaels, dochter van Joannes Jansen Groenendaels en
        van Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi Staijackers. Zij is gedoopt op 5
        februari 1695 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 6, folio:
        190]. Helena is overleden. Helena trouwde met Antonius Schoentiens.
        Het kerkelijk huwelijk vond plaats op 18 februari 1728 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 18, folio: 145 nummering
        studiezaal Gemert: R13]. Antonius is overleden.

        IV-b Wilhelmus Janssen Groenendaels, zoon van Joannes Jansen
        Groenendaels en van Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi Staijackers. Hij is
        gedoopt op 20 februari 1697 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel,
        register: 6, folio: 240]. Wilhelmus Janssen is overleden. Wilhelmus
        Janssen trouwde met Petronella Lenders van der Weijden. Het kerkelijk
        huwelijk vond plaats op 4 november 1732 in Gemert [bron: G.A. Gemert-
        Bakel, register: 18, folio: 178 nummering studiezaal Gemert: R13].
        Petronella Lenders is overleden.

        Kinderen van Wilhelmus Janssen en Petronella Lenders:
        1 Aldegundis Groenendaels. Zij is gedoopt op 4 november 1738 in
        Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 9, folio: 459]. Aldegundis
        is overleden vóór 1749, ten hoogste 11 jaar oud.
        2 Joanna Groenendals. Zij is gedoopt op 19 september 1742 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 10, folio: 45]. Joanna is
        overleden.
        3 Henricus Wilhelmus Groenendaels. Hij is gedoopt op 25 februari 1745
        in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 10, folio: 148].
        Henricus Wilhelmus is overleden.
        4 Leonardus Groenendaels. Hij is gedoopt op 21 mei 1747 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 10, folio: 250]. Leonardus is
        overleden.
        5 Aldegondis Groenendael. Zij is gedoopt op 30 oktober 1749 in Gemert
        [bron: G.A. Gemert-Bakel, register: 10, folio: 383]. Aldegondis is
        overleden.

        IV-c Anna Janssen Groenendaels, dochter van Joannes Jansen
        Groenendaels en van Aleijdis/Aldegunda Wilhelmi Staijackers. Zij is
        gedoopt op 7 februari 1699 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel,
        register: 6, folio: 284]. Anna Janssen is overleden. Anna Janssen
        trouwde met Erardus Janssen van Puijfelick. Het kerkelijk huwelijk
        vond plaats op 17 januari 1720 in Gemert [bron: G.A. Gemert-Bakel,
        register: 18, folio: 78 nummering studiezaal Gemert: R13]. Erardus
        Janssen is overleden.

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, gerard lemmens

        Message 3 of 3 , Feb 25, 2007
          Dag gtob (jammer dat ik je naam niet weet !),

          Allereerst heel hartelijke dank voor de opvoering van mijn Groenendaal kwartier, dat is fantastisch !!

          Maar nu heb ik weer een vraag ook !
          Als ik goed egrijp trouwt Maria Anthony Groenendaall, jouw IIIe, tr.1e op 16 jarige leeftijd met Gijsbertus van Balen en dan tr. 2e Gemert 1694 (zij is dan 22 jr.) met mijn kwartier Adrianus Daniel van den Broeck ??

          Nogmaals onbekende weldoener mijn oprechte dank,

          <gerardlemmens1@ ...> wrote:

> [...]
          > Gerard Lemmens
          > http://members. lycos.nl/ lemmensfamilie

          > The all-new Yahoo! Mail goes wherever you go - free your email
          address from your Internet provider.
          http://uk.docs. yahoo.com/ nowyoucan. html