Spee(c)k

  • cornelisspeek
    Message 1 of 5 , May 21, 2001
      Beste medegenealogen,
      Ik heb gezien dat de familienaam Speecx/Spee(c)k ook te Oirschot etc. voorkomt en wel in de 15e eeuw.
      Is er iemand die voor mij bij het streekarchief Eindhoven enig opzoekwerk kan en wil doen?
      Bij voorbaat mijn dank.
      Cornelis Speek
      Didam

    • Jan-Willem van Gils
      Message 2 of 5 , May 21, 2001
        Beste Cees,
        Ik heb gezien dat de familienaam Speecx/Spee(c)k ook te Oirschot etc. voorkomt en wel in de 15e eeuw.  Is er iemand die voor mij bij het streekarchief Eindhoven enig opzoekwerk kan en wil doen?

        Je kunt in Eindhoven ook on-line zoeken, althans naar DTB's van enkele plaatsen rond Eindhoven heb ik gemerkt. Ben daar terecht gekomen via de startpagina 'start.genealogie.nl' (althans die naam staat me bij. Succes.

        Vriendelijke groetjes,

        Jan-Willem van Gils
        jwvgils@...
        homepage: http://home.wish.net/~jwvgils/index.htm

      • cornelisspeek
        Message 3 of 5 , May 21, 2001
          Beste Jan-Willem,
          Daar zit nu juist de kneep. Ik heb die gegevens via internet gezocht en gevonden, maar b.v. Best is nog niet beschikbaar. Ergo, vroeg ik via internet of iemand in Eindhoven wat onderzoek kon doen.
          Ik heb tot nu toe geen enkele reactie gekregen, zodat ik of een andere weg zal, b.v. nagaan of de parochieboeken in 's-Hertogenbosch aanwezig zijn, of zelf naar Eindhoven moet gaan, maar dat is een vervelende reis en ik weet niet of parkeren bij dat archief mogelijk is.
          Bedankt voor je reactie.
          Cornelis (Cees) Speek
          Didam

          Message 4 of 5 , Oct 19, 2002
            Beste medegenealogen,
            Ik ben nog steeds op zoek naar de huwelijksplaats en datum van mijn een van mijn voorouders nl: mijn overgrootouders:
            Petrus Speek en Pauline van Beek.
            Dit huwelijk is niet te Stabroek, Berendrecht of Putte gesloten en ook zoeken in de Nederlandse plaatsen leverde niets op.
            Na contact met de oud-patoor van Woensdrecht is de enige mogelijkheid die overblijft is een zoektocht in het bisschoppelijk archief te Breda en wel het trouwboek van Woensdrecht, de woonplaats van dit echtpaar.
            Is er iemand die dit voor mij kan en wil doen.
            Het huwelijk moet gesloten zijn tussen 17-02-1880, de overlijdensdatum van de eerste vrouw van Petrus Speek, en 30-04-1882, de geboorte van de eerste zoon uit het tweede huwelijk van Pertus Speek.

            Bij voorbaat mijn dank,
            Cornelis Speek
            Didam
            c.speek@...

          • C. Speek
            Message 5 of 5 , Jun 25, 2007
              Beste Lijstgenoten,
              Ik ben op zoek naar de geboortedatum van:
              Maria Petronella D'Hoogh geb: Mechelen ca.1735
              Zij trouwt 01-06-1762 met Henricus Adrianus Speecq.
              Bij voorbaat mijn dank voor de te nemen moeite,
              Met vriendelijke groeten,
              Cornelis Speek
              Didam-Nederland
              c.speek@...