genealoog

  • Alie Vermeer
    Message 1 of 2 , Jan 4, 2007
      Goede morgen medespeurders,

      Gisteravond had ik een discussie met een vriendin over genealogie toen kwam
      ze met de vraag of er een opleiding is tot erkend genealoog en zo ja hoe zou
      die dan gevolgd kunnen worden, helaas moest ik het antwoord schuldig blijven
      maar ik heb haar beloofd het aan mijn genealogie vrienden te vragen en haar
      het antwoord te mailen!

      Dus conclusie de vraag is:

      Is er een opleiding tot erkend genealoog?? (als beroep)

      Zo ja welke weg moet dan gevolgd worden??

      Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp!

      Alie Vermeer (hobbyist)

    • Peter van der Lee
      Message 2 of 2 , Jan 4, 2007
        Beste Alie
        Er is geen opleiding tot genealoog, maar je kunt er wel je beroep van maken,
        door voor anderen diensten te verrichten tegen betaling.
        En er zijn dus aak een aantal personen/bureautjes die dat doen.

        Dat neemt niet weg dat je binnen bepaalde studies (Nederlands/geschiedenis)
        bijvoorbeeld oud schrift kunt leren e.d.
        Verder is het een zaak van interesse.
        Vriendelijke Groeten
        Peter van der Lee