[Noord-Brabant _Genealogy] Re: huwelijksakte van geëmigreerd echtpaarLakké

  • ronald_blancke
    Message 1 of 8 , Jan 3, 2007
      Rian,

      Oh, dat had ik niet begrepen (dat ze al getrouwd heten bij aankomst).
      Ja jemig, dat betekent dus inderdaad: getrouwd binnen die periode van
      drie weken, of niet getrouwd.

      Maar was het niet zo, dat je in de US bij aankomst moest aantonen,
      dat je gehuwd was? Dat dat misschien in 1750 nog niet hoefde, nou ja,
      een raar land is het altijd al geweest, maar in 1910 zou je dat wel
      verwachten.

      Ik begrijp dat ze uit Rotterdam zijn vertrokken.
      Je zou denken, dat als ze ergens in Nederland zijn getrouwd, dat dat
      inderdaad normaliter ook gemeld werd aan de BS van de laatste
      woonplaats, maar misschien was men wat lakser met emigranten.
      't Is jammer, dat er blijkbaar geen achtergebleven familie meer is,
      die er misschien meer informatie over hebben.

      Maar Genlias bevat nog steeds niet alle BS-gegevens, dus misschien is
      er nog hoop, dat de gegevens over een tijdje wel ergens opduiken. Ik
      zou nu toch niet al meteen tot de conclusie komen, dat ze misschien
      nooit getrouwd zijn geweest.

      mvg
      Ronald Blancke