Broos te Essen

  • Marc Verlinden
    Message 1 of 3 , Nov 30, 2006
      Beste genealogen,

      In de bewerking van de gemeente Boom(B)kom ik in 1826 de geboorteakte
      tegen van een onwettige zoon(Antonius)van Petronella Broos. Deze
      Petronella was volgens die akte geboren te Essen en woonachtig te
      Antwerpen. Ik vermoed dat zij een dochter was uit het gezin Cornelius
      Broos-Anna Cornelia Raedts waarvan er te Boom in 1824 een dochter
      Antonia huwde met Joannes Jacobus Peeters. Mijn vermoeden wordt
      versterkt door het feit dat Petronella Broos ten huize van een zekere
      Franciscus Peeters haar zoon baarde. Allemaal nogal vage gegevens maar
      ik hoop dat er iemand mijn vermoeden kan bevestigen.
      mvg,
      Marc Verlinden
      www.tenboome.be
    • f.vangeel
      Message 2 of 3 , Nov 30, 2006
        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Marc Verlinden"
        <verlinden.m@...> wrote:

> [...]
        maar
        > ik hoop dat er iemand mijn vermoeden kan bevestigen.

        Marc, kijk eens op isis.roosendaal.nl. Daar vind je heel veel
        gegevens m.b.t. Essen.

        M.vr.gr.
        Frans van Geel
      • Marc Verlinden
        Message 3 of 3 , Nov 30, 2006
          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "f.vangeel"
          <f.van.geel@...> wrote:
          > Marc, kijk eens op isis.roosendaal.nl. Daar vind je heel veel
          > gegevens m.b.t. Essen.
          >
          > M.vr.gr.
          > Frans van Geel

          Hallo Frans,

          Bedankt voor de tip. Ik had reeds op Isis Noord-Brabant gekeken en
          vond daar een gedeelte van het gezin maar geen Petronella. Ik zag over
          het hoofd om Isis Roosendaal te raadplegen. Wel jammer dat dit niet op
          elkaar afgestemd is. In elk geval mijn welgemeende dank.
          mvg,
          Marc
          www.tenboome.be