Re: Oerlemans in Sprang

  • vanderbeeke
    Message 1 of 9 , Oct 1, 2006
      Hallo Willemine,

      Deze familie Oerlemans - van Diemen komt wel degelijk voor op de
      Oerlemans-site.

      XIV-hz Johannes Oerlemans, geboren te Loon op Zand, gedoopt aldaar op
      4 februari 1787, zoon van XIII-eu. Hij is getrouwd te Capelle (NB) op
      20 juni 1811, op 24-jarige leeftijd met Jenneke van Diemen, geboren te
      Capelle (NB), dochter van Gerard van Diemen en Maria van Oversteeg.
      Uit dit huwelijk:

      1. Geertrui Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-pq.
      2. Adriana Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-pr.
      3. Cornelis Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-ps.
      4. Jan Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-pt.
      5. Maria Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-pu.
      6. Cornelia Oerlemans, geboren te Capelle (NB), volgt onder XV-pv.

      Voor van Diemen kun je terecht bij Van Diem descendants:

      http://home.wanadoo.nl/pvdiemen/Genea/Diem_Genea.html

      Gerit van Diemen; christened 24 Oct 1756 at Capelle, died 1 March 1814
      at Capelle.
      He married about 1787 Maria Oversteeg, christened 12 Dec 1756 at
      Capelle, daughter of Matthys Oversteeg and Cornelia van der Ley.
      Children: : Geerit van Diemen [6.3]
      : Janneke van Diemen [6.4]
      1796: Cornelia van Diemen [6.5]
      1799: Gerrit van Diemen [6.6]

      Ik heb ook nog verder voorgeslacht dat ik je wel zal mailen.

      Hoe stam je trouwens van hen af? Mijn vrouw heeft dit zelfde echtpaar
      in haar kwartierstaat. Haar lijn loopt via Jan Oerlemans x Josina
      Maria Smits. Ik ben benieuwd.

      Hartelijke groeten

      Eimert van der Beek

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Will J van
      Dreven-Lieuwes" <vandreve@...> wrote:

      > Eimert Hallo!
      > ik heb een Jan Oerlemans ca 1785 te Loon op zand getr. met Janneke van
      > Diemen *dec 1789 Capelle
      > ben geinteresseerd in deze Janneke, maar vind deze geheel niet op je
      gemelde
      > kw.staat.
      > kun je mij helpen>
      > Groet