GESCHIEDENIS VAN BRABANT OPROEP

  • william5642004
    Message 1 of 3 , Sep 8, 2006
      Geachte Collega's van dit Forum,

      Ik wil jullie het volgende vragen. Daar ik bezig ben met het
      opzetten van de geschiedenis tijdlijn van Brabant, en dan wel vanaf
      de periode (laten we zeggen) 1100 tot heden.

      Dus mocht u iets weten wat belangrijk was voor Brabant en zijn
      burgers laat het me dan zo uitgebreid mogelijk weten.
      Vermeld dus wanner het ontstond / hoelang het duurde etc etc
      Ik probeer dan een mooie tijdslijn te maken van de Geschiedenis van
      Brabant

      Wat mag er in?
      oorlogen / ziektes / rampen etc etc alles is welkom

      ECHTER zend dit NIET naar dit forum maar naar wtjasanders#wanadoo.nl
      (# vervangen voor @)

      Alvast mijn dank

      Will
    • Frans Roelvink
      Message 2 of 3 , Sep 9, 2006
        Hallo Will,

        Ik zou gewoon in de bibliotheek gaan kijken naar een boek over de
        geschiedenis van Brabant.

        In 2004 werd door Waanders een dik boek uitgegeven over de geschiedenis van
        Brabant, van hertogdom tot heden.

        Het is een uitgave onder redactie van Prof. Em. Dr. R. v. Uijtven en nog wat
        andere heren.

        Aan de hand van dat boek kun je zeer zeker een tijdslijn samenstellen over
        een geschiedenis van Brabant.

        Succes ermee.

        Frans

        _____