voorstellen

  • Anja
    Message 1 of 22 , Jun 1, 2006
      Hallo Allemaal,
      Ik zel me even voorstellen hierbij.
      Mijn Naam is Anja Nieuwlaat.
      Ik doe onderzoek naar de families: Nieuwlaat, de Snoo en Goudbeek
      Voor mijn werk ben ik dagelijk met stambomen bezig (erfelijkheidsleer).
      Sinds kort ben ik ook mijn eigen families aan het uitzoeken en ik moet
      zeggen dat dat verslavend werkt. Zeker nu ik merk dat er zoveel te
      vinden is op het internet.
      Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen uitwisselen wat betreft
      verschillende programma's die gebruikt worden bij het genealogisch
      onderzoek.

      groetjes Anja
    • AH Bos
      Message 2 of 22 , Jun 1, 2006
        > en ik moet zeggen dat dat verslavend werkt.

        Vervelender nog is dat er geen geneesmiddel bestaat. Welkom en veel plezier met deze vorm van verslaving.

        Arie
      • Esther van Rems-Dijkstra
        Message 3 of 22 , Jun 1, 2006
          Ach je kan het ook vergelijken met puzzelen, dat klinkt een stuk handzamer
          en plezanter dan een ziekte (helaas is het een oneindige puzzel en blijf je
          bezig!)

          Esther

          Op 1-6-06 heeft AH Bos <Gompie84@...> het volgende geschreven:

> [...]
          > family home for sale<http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Single+family+home+for+sale&w1=American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+sale&w6=Single+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=IJq3UkEFz2_-b2OxAeVOYA>
          >
          > - Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of

          Esther at Gmail!

        • fjacobs
          Message 4 of 22 , Jun 2, 2006
            Ik heb een Nieuwelaet,Johanna, geboren te Roosendaal,gehuwd met Cornelis
            Jacobs,op 07-01-1821,akte nr 1Vader van Johanna Jozeph Nieuwlaet,moeder
            Maria van Dorst,Johanna is overleden 06-08-1831 te Roosendaal.
            Freek Jacobs s-Hertogenbosch.

[...]

            Yahoo! Groups Links
          • fjacobs

              Message 6 of 22 , Jun 3, 2006
                hoi Freek,

                Johanna heb ik ook, maar van als Nieuwlaet en overleden op 6-11-
                1831. Verder lijkt ze wel dezelfde.

                De fam Jozeph N. had in totaal zover ik weet 7 kinderen.

                Bedankt voor de informatie

                Groetjes Anja

                --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "fjacobs" <fjac@...>
                wrote:

> [...]
                Nieuwlaet,moeder
                > Maria van Dorst,Johanna is overleden 06-08-1831 te Roosendaal.

              • Jack Ruijters
                Message 7 of 22 , Jun 3, 2006
                  Anja,

                  Ik zag in je e-mail dat ondferzoek doet naar o.a familie de Snoo.
                  In mij bestand heb ik Maaike de Snoo zij is geboren op 05-01-1904 in
                  Zwijndrecht, dochter van Nicolaas de Snoo en Leentje Bakker. Maaike is
                  overleden op 25-09-1993 in Nijmegen, 89 jaar oud. Maaike trouwde, 22 jaar
                  oud, op 01-12-1926 in Rotterdam met Jan Ruurda, 50 jaar oud. Jan is geboren
                  op 11-03-1876 in Franeker, zoon van Sjoerd Ruurda en Trijntje Steenstra. Jan
                  is overleden op 27-11-1945 in Nijmegen, 69 jaar oud.

                  Ik heb geen informatie verder van Nicolaas de Snoo, haar vader. Ken jij deze
                  Nicolaas en heb jij misschien meer informatie ?

                  met vriendelijke groeten,

                  Jack Ruijters

> [...]
                  > Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen uitwisselen wat betreft
                  > verschillende programma's die gebruikt worden bij het genealogisch

                  It has removed 968 spam emails to date.
                  Get the free SPAMfighter here: http://www.spamfighter.com/len
                • fjacobs
                  Message 8 of 22 , Jun 3, 2006
                    Anja,de data van johanna is correct,(56jaar)zie akte nummer 119,register
                    van overlijden 1831,
                    Zij was eerder weduwe van Marijn van Eekelen.
                    Freek Jacobs.

                    wrote:

> [...]
                    Nieuwlaet,moeder
                    > Maria van Dorst,Johanna is overleden 06-08-1831 te Roosendaal.

                  • Anja
                    Message 9 of 22 , Jun 3, 2006
                      Hoi Freek,

                      Bedankt voor deze informatie. Met Marijn had ze zover ik weet 1
                      zoon, Petrus.

                      Wist alleen niet dat het om dezelfde Johanna ging ;-)

                      wrote:

                      > Anja,de data van johanna is correct,(56jaar)zie akte nummer
                      119,register
                      > van overlijden 1831,
                      > Zij was eerder weduwe van Marijn van Eekelen.
                      > Freek Jacobs.

                    • Anja
                      Message 10 of 22 , Jun 3, 2006
                        Hoi Jack,
                        Deze informatie had ik inderdaad ook al. Van nicolaas heb ik helaas
                        nog geen verdere informatie.
                        Maar ik zoek verder.

                        Groetjes Anja

                        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jack Ruijters"