Van Goch/Gogh

  • John BERKERS
    Message 1 of 2 , Apr 24, 2006
      Dag medespeurders;

      Kan mij soms iemand helpen met het onderstaande?

      Jan Peters van Goch X Antonia van Reest in Lierop circa 1615

      Antonia is dochter van Marcelis van Reest gedoopt in Lierop (stamboom v d Einde)

      Rechterlijk Archief Helmond

      Oud Invnr 243 Nieuw Invnr 3816 akte 223. BLZ. 79.

      Periode: 1593/1594

      TYS GOERT EERKENS van LYROP heeft vercocht aan JAN van GOCH PETERS zoen een

      stuk beemd te Lierop genaamd int Gemeyn Oetert, achter den Otterdijck, neven

      erfe der erfg. Goert Danels en van het Goed ten Bomen tot op erf. Thonis

      Vlammincx. Get.: HW/JM 14 juli [1594]

      Peter Janse van Goch volgde Simon Hubrechts op als secretaris van Lierop. (Jean Coenen, Str. A. Peelland. Someren ORA 91 folio 158/v,27 April 1635)

      Antoni Janse van Goch kocht van zijn zwager Jan Hendrick Joosten een brouwerij in de Groenstraat in Lierop in 1659. (Jean Coenen)

      Heeft iemand soms transcripties van Lieropse Protocollen van voor 1650?

      Bij voorbaat bedankt,

      Jan Berkers Ottawa, Canada

    • M. Reuland
      Message 2 of 2 , Apr 30, 2006
        Dag John, als het luukt zit ik woensdag in het archief in Helmond. Ik zal
        dan kijken of ik iets van de Lieropse Protokollen van voor 1650 onder mijn
        vingers kan krijgen.
        groeten
        Marlies Reuland

        _____

[...]

        YAHOO! GROUPS LINKS

        * Visit your group "Noord-Brabant_Genealogy
        <http://groups.yahoo.com/group/Noord-Brabant_Genealogy> " on the web.

        ibe>

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        _____