RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Van Aerl , Wagemaker = Mutsaerts

  • A.W.M. Teulings
    Message 1 of 2 , Mar 6, 2006
      Dag Henk,
      Ik kijk, als laatste activiteit voor vandaag, nog even mijn post door.
      Opnieuw dank voor je informatie. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er
      bronnenmateriaal bij moet om anderen te kunnen overtuigen. Tot zolang laat
      ik houd ik mijn constructies in stand, omdat zonder deze ik ook niet kan
      bevroeden welk bronnenmateriaal ik nodig heb. Ik heb voorts ontzag voor je
      oom en al die anderen die ik, als ik - heel veel sporadischer - een archief
      bezoek aan de leestafels zie vorsen.
      Je suggestie voor een andere verbinding, gezien je bewijsvoering, neem ik
      graag over.

      En van die Mutsaerts annex Wagemakers; misschien komt dat allemaal wel door
      een oude jeugdherinnering. Zo'n 55 jaar geleden was ik in Tilburg bij een
      oom te logeren, en op een van mijn verkenningstochten door de stad kwam ik
      voorbij de kinderwagenfabriek van de Mutsaerts. Ik vroeg toen, als
      11-jarige, of ik de fabriek mocht bekijken en kreeg een hoogstpersoonlijke
      rondleiding. Ik raakte geheel verslingerd aan die prachtige spaakwielen op
      kogellagers, toen net nieuw, en vroeg er vier om een race-auto te maken.
      Daarvoor moest ik bij de oude heer Mutsaerts zijn en die liet mij weer oude
      archieven zijn waarin zijn vader en mijn overgrootvader uit
      's-Hertogenbosch, beiden met een familiebedrijf van
      wagenmakers-rijtuigmakers met elkaar zaken deden. Ze adresserden hun brieven
      als Sjef sWagemakers in Tilburg naar Anton sWagemakers in 's-Hertogenbosch
      en vice versa. Nou ja, die vier wielen heb ik natuurlijk meegekregen.

      met beste groet

      Ad