Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Tilburg Burgerlijke Stand

  • Esther
    Message 1 of 4 , Feb 28, 2006
      > Dat moet geen probleem zijn en ik zal het deze of begin volgende week voor
      > je nakijken. Gewoonlijk maak ik ook een digitale schermbeeldfoto. die mail
      > ik je dan wel.

      Fantastisch, Walther!!
      Dat is het nadeel van zo ver weg wonen (westkust van Canada) - ik kan niet
      zelf naar het archief.
      Alvast hartelijk dank dat je dit wil doen!
      Esther
    • Walther Jansen
      Message 2 of 4 , Mar 14, 2006
        Esther,

        Het volgende voor je opgezocht in het archief Tilburg:
        Bruidegom: Johannes Everardus Huijsen, 26 jr, geb. te Hoorn, beroep
        fotograaf, wonende te Tilburg en bevorens te Terneuzen, meerderjarige zoon
        van Johannes Laurens Theodorus Huijsen, overleden en van Everdina de Beus,
        zonder beroep, wonende te Hoorn;
        Bruid: Maartje Adriaantje Meijer, 27 jr, geb. te Middelharnis, zonder
        beroep, meerderjarige dochter van Pieter Meijer, aannemer, won. te
        Middelharnis en van Helena Vink, overleden.
        De moeder van de bruidegom en vader van de bruid hebben blijkens hier
        overgelegde authentieke akten verklaard hunne toestemming tot dit huwelijk
        te verlenen.

        De afkondiging van dit huwelijk heeft alhier en te Middelharnis op een en
        twintig november en te Terneuzen op acht en twintig november deze jaars
        zonder stuiting plaats gehad.

        De getuigen: Louis Schmidlin, 44 jaar, photograaf, wonende te Tilburg en
        Bernardus Martinus Delemarre, 40 jr, hotelhouder, wonende te Boxtel.

        Was getekend: J.E. Huijsen, M.A. Meijer, L. Schmidlin, B.M. Delemarre

        In de marge van de akte staat de volgende aantekening:
        Bij vonnis der Arrondissementsrechtbank te Rotterdam van den 28 december
        1925 is het in nevenstaande akte vermelde huwelijk door echtscheiding
        ontbonden verklaard. Ingeschreven in het register van huwelijken en
        echtscheidingen te Tilburg, heden, 7 april 1926. De ambtenaar van de
        burgerlijke stand (was getekend:)
        Loriëns.

        Verder heb ik gekeken in het bevolkingsregister waar Johannes Everardus
        Huijsen is ingeschreven op 05.10.1914, geb. datum 09.10.1888 te Hoorn, adres
        Gasthuisstraat 32 (Bron: BR Tilburg 1910-1920 deel 69 blad 64)

        Vervolgens (Bron: BR Tilburg deel 56, blad 70): wonende te Tilburg,
        Schaepmanstraat 15:
        1. Huijsen, Joh. Ev., hoofd, etc, fotograaf, verhuisd naar Lange Noordstraat
        6
        2. Meijer, Maartje, etc, echtgenote;
        3. Huijsen, Johannes Laurens Theodorus, zoon, geboren te Tilburg op 17 april
        1915.

        De geboorteakte van de zoon is nog niet openbaar.

        Ik heb digitale foto's gemaakt van de verschillende stukken. Desgewenst mail
        ik ze privé naar je door.
        Overigens, die getuige Schmidlin is een bekende fotograaf in Tilburg en zijn
        zaak bestaat nog steeds.

        Vriendelijke groet,
        Walther Jansen