Hulp gevraagd

  • william5642004
    Message 1 of 9 , Jan 31, 2006
      Geachte lezer van dit forum,

      Wie oh wie kan mij helpen bij het uitzoeken en linken van gegevens
      bij mijn stamboom. Dit zoeken moet plaats vinden in boeken die nog
      NIET digitaal zijn, en die zijn uit (rond) 1300 (maar kan ook eerder
      en ook later zijn).

      De persoon/personen die ik zoek moeten echter aan enkele voorwaarden
      voldoen;

      # Hij of zij moet in de omgeving Helmond / Den Bosch wonen.
      # Kunnen reizen tussen zijn woonplaats en archief
      # In opdracht willen werken en zoeken.
      # know how hebben voor/van het uitzoeken van een stamboom en dit
      kunnen onderbouwen.
      # En uiteraard willen mee denken

      Mocht u nu zoiets hebben van HEY ik heb toch tijd over, omdat u
      klaar bent met het andere onderzoeken of opdrachten, en wil weer
      graag aan de slag. Of kent u iemand die dit graag zou willen gaan
      doen.

      Mail me dan zsm op het volgende adres wtjasanders#wanadoo.nl
      (hierbij het # teken vervagen voor @)

      Alvast mijn dank

      Will
    • yhmmarkx
      Message 2 of 9 , Jun 30, 2006
        Beste mede-speurders,

        Wie zou mij kunnen helpen bij het vinden van meer informatie over
        voorouder Theodorus Gerardus van Deenen?

        Theodorus Gerardus van Deenen huwt op 30-11-1669 te Herpen met Nathalia
        (Nen) Phenenne.

        Helaas is dit (buiten de kinderen die zij krijgen) het enige wat ik van
        dit koppel weet..

        Zij krijgen voor zover mij bekend 5 kinderen:

        1. Gerardus van Deenen, geboren ca 1670 in Herpen
        2. Theodora van Deenen, gedoopt 25-07-1674 te Herpen
        3. Johannes van Deenen, gedoopt 08-07-1678 te Herpen, overleden 08-07-
        1678 te Herpen
        4. Johannas Dirkxzoon van Deenen (voorouder)gedoopt 25 maart 1680 te
        Herpen, overleden 09-04-1748 te Herpen, gehuwd met Helena Peeters
        (trouwdatum onbekend)
        5. Anthonia van Deenen, gedoopt 28-01-1682 te Herpen.

        Wie kan mij verder helpen met aanvullingen? Alvast hartelijk bedankt.

        Groetjes,

        Yvonne
      • rene_vanvliet
        Message 3 of 9 , Aug 23, 2007
          Beste medespeurders,

          Is er iemand die voor mij enkele kopieen kan maken uit de registers van
          de Burgerlijke Stand van Deurne, Helmond en Deurne en Liessel?

          Tot wederdienst, zoekopdrachten bij het Nationaal Archief, CBG of SAHM,
          bereid.

          Met vriendelijke groet,

          René
          Den Haag
        • rene_vanvliet

            Message 5 of 9 , Sep 4, 2009
              Zou graag mijn neef helpen met zijn kwartierstaat, maar ik loop vast bij Antonie van der(n)Eijnde en Hendrina Raaijmakers onderstaand.
              Weet imand hun Huwelijk en Ouders?
              Bij voorbaat Hartelijk Bedankt
              Jan Berkers

              Bruidegom Hendrik van den Eijnde
              Plaats geboorte Mierlo
              Vader bruidegom Antonie van der Eijnde
              Moeder bruidegom Hendrina Raaijmakers
              Bruid Hendrina de Louw
              Plaats geboorte Nuenen, Gerwen en Nederwetten
              Vader bruid Theodorus de Louw
              Moeder bruid Helena Joosten
              Soort registratie huwelijksakte
              Aktenummer 8
              Datum huwelijk 29-04-1869
              Gemeente Nuenen en Gerwen
              Bron Huwelijksregisters
              Periode 1869
              Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869
              Toegangsnr. 50
              Inv.nr. 5459
            • boerenjohn
              Message 6 of 9 , Sep 5, 2009
                Volgens RHC Eindhoven:
                http://eindhoven.digitalestamboom.nl/detailx.aspx?p=1743163&ID=53682&book=H&role=G&page=

                Bruidegom Antonie van den Eijnden , Mierlo , 22
                Vader Hendrik van den Eijnden
                Moeder Anna Maria van den Eijnden
                Bruid Hendrina Raijmakers , Lierop , 22
                Vader Matthijs Raijmakers
                Moeder Francina van Eijk

                Plaats Lierop
                Aktedatum huwelijk 08-02-1834

                Opmerkingen Bruidegom: beroep bouwman geboren 20-04-1811 Bruid: beroep landbouwster geboren 03-07-1811

                --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "john_berkers" <jberkers@...> wrote:

> [...]
                > Bron Huwelijksregisters
                > Periode 1869
                > Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869

              • John Berkers
                Message 7 of 9 , Sep 5, 2009
                  John en Walter HARTELIJK BEDANKT, Jan
> [...]

                  > Bron Huwelijksregisters
                  > Periode 1869
                  > Bevat Huwelijksregister Nuenen en Gerwen 1869

                • J BERKERS
                  Message 8 of 9 , Oct 19, 2012
                    Hallo medezoekers, Vanuit Canada zoek ik Voorouders voor mijn Schoonzuster in Brabant, maar ben vastgelopen bij:
                    Bruidegom Hendrikus Arts
                    Geboorteplaats Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker
                    Geboortedatum 15-10-1833
                    Vader bruidegom Peter Arts
                    Moeder bruidegom Wilhelmina Maas
                    Bruid Hermina Reijnen
                    Geboorteplaats Wanroij
                    Geboortedatum 10-02-1831
                    Vader bruid Reinier Reijnen
                    Moeder bruid Hendrina Goossens
                    Soort registratie huwelijksakte
                    Aktenummer 6
                    Diversen Aktebevat meer informatie
                    Plaats Wanroij
                    Datum huwelijk 30-04-1870
                    Periode 1870
                    Deel Huwelijksregister Wanroij 1870
                    Toegangsnr. 50
                    Inv.nr. 8739

                    Weet iemand meer over Peter en Maria?

                    Ook deze Peter en Maria?
                    Bruidegom Hermanus Logtens
                    Geboorteplaats Mill
                    Geboortedatum 21-02-1799
                    Vader bruidegom Peter Logtens
                    Moeder bruidegom Maria Anna Hendriks
                    Bruid Reijnera van Dijk
                    Geboorteplaats Mill
                    Geboortedatum 25-01-1800
                    Vader bruid Gerrit Johannesse van Dijk
                    Moeder bruid Anna Maria Reijnen
                    Soort registratie huwelijksakte
                    Aktenummer 9
                    Plaats Mill en Sint Hubert
                    Datum huwelijk 03-09-1820
                    Periode 1820
                    Deel Huwelijksregister Mill en Sint Hubert 1820
                    Toegangsnr. 50
                    Inv.nr. 5285

                    Bij voorbaat Hartelijk Bedankt
                    Jan Berkers Ottawa
                  • Esther
                    Message 9 of 9 , Oct 19, 2012
                      Jan, heb je deze gegevens uit een index zoals bijvoorbeeld GenLias?
                      Of heb je de huwelijks acte zelf ingezien?
                      Ik vermoed het eerste.
                      Uit de huwelijksacte zelf blijkt n.l. dat Peter Arts landbouwer was en
                      in 1870 in St Anthonis woonde, en dat Wilhelmina Maas al overleden was.
                      Dat geeft al gelijk een beetje houvast om verder te zoeken.
                      Je moet datums weten, of bereid zijn te "bladeren", maar voor Noord
                      Brabant, ga naar
                      www.familysearch.org
                      Kies Continental Europe uit de lijst links onder.
                      Dan Netherlands.
                      dan Netherlands, Civil Registration, 1792-1952.
                      dan: Browse through 29,745,426 images
                      <https://www.familysearch.org/search/image/index#uri=https%3A//familysearch.org/records/collection/1831469/waypoints>
                      Kies nu Noord-Brabant
                      en dan de plaatsnaam die je nodig hebt.
                      In dit geval dus onder Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker zoeken naar het
                      overlijden van de moeder, vind je die, dan zal er ook instaan waar ze
                      geboren is, en hoe oud ze was, en geeft dus weer aanknopingspunten om
                      verder te zoeken.
                      Dito voor de vader, omdat hij in Sint Anthonis woonde, is het redelijk
                      (but isn't written in stone) dat hij daar ook is overleden.
                      Veel plezier zoeken!
                      Groeten uit Beautiful British Columia - waar het najaar eindelijk is
                      gearriveerd...
                      Esther