Re: [Noord-Brabant_Genealogy] kwartierstaat Spee(c)k

  • Walther Jansen
    Message 1 of 8 , Jan 6, 2006
      Beste ...,
      Het plaatsje Putte is wel degelijk een dorp in Noord-Brabant. Vanaf 1
      januari 1997 maakt Putte-Nederland deel uit van de Gemeente Woensdrecht. Het
      is een grensplaats, gelegen aan de weg naar Antwerpen. Direct over de grens
      krijg je Putte-Kapellen en Putte-Stabroek. Dit zijn Belgische plaatsen. Voor
      archiefgegevens moet je tegenwoordig in Bergen op Zoom zijn.

      Groet,
      Walther Jansen

      Message 2 of 8 , Jan 6, 2006
        Beste Lijstgenoten,
        Ik weet niet of het goed zie, maar ik ben al vele jaren deelnemer aan de
        diverse lijsten en bemerk sinds enige tijd dat er een soort
        onverdraagzaamheid in gaat sluipen.
        Zelfs als Putte niet in Noord-Brabant of Nederland zou liggen, lijkt mij dat
        de reacties zoals nu gegevens worden niet geheel correct.
        Ik heb overgens al eerder bemerkt dat er een zekere mate van
        onverdraaqgzaamheid ontstaat, al is de reden daarvan mij niet geheel
        duidelijk.
        Deze lijsten zijn om elkaar behulpzaam te zijn en niet anders. Genealogie is
        een hobby en geen wedstrijd in gelijkhebben of winnen.
        Helaas ligt een deel van Putte wel in Nederland en zelfs in Noord-Brabant,
        vandaar mijn vraag.
        Met vriendelijke groeten,
        Cornelis Speek
        Didam
        c.speek@...

        Message 3 of 8 , Aug 19, 2007
          Beste Lijstgenoten,
          Ik zoek gegevens van
          Adrianna Janse geb: Hoogerheide ???
          Ook de gegevens van de ouders en grootouders gezocht.

          Zij trouwt Hoogerheide 10-12-1770 met
          Jean Francke.

          Er bestaat een mogelijkheid dat de doopgegevens van Hoogerheide tussen 1760 en 1775 ontbreken.

          Bij voorbaat mijn dank.
          Cornelis Speek
          Didam
          c.speek@...