Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Digest Number 1634

  • Henk@Coolen-Online.be
    Message 1 of 13 , Dec 4, 2005
      Ad,
      In mijn gegevens Adriaen Henrick Haernismaker +1551
      huwt Barbara Jans van den Bichelaer
      mij voorlopig maar een kind gekend dochter Beelken huwt +/- 1558 Hendrick Hendrick Santegoets met afstammelingen in Best

      is genoemde Adriaen een zoon van de door jouw genoemde Hendrick en kun je dat ondersteunen ?

      groetjes
      Message 2 of 13 , Dec 4, 2005
        Dag Henk,
        In antwoord op je vraag: ik zou het niet weten. Er is een Teulings-tak die
        meerdere generaties het beroep van harnasmaker uitoefende (in oorsprong
        vanuit In het Verguld Harnas in 's-H) en ik ken een paar nazaten die
        vervolgens met de naam Harnasmaker en niet met de familienaam in oorkonden
        voorkomen. Maar dat betreft zonen van Eustaas. Maar of dit hier ook aan de
        hand is: ik weet het niet. Ik moet nog veel uitpluizen.

        Van Hendrik Hendrik Santegoets heb ik alleen een zoon Adriaan, inderdaad te
        Best

        met beste groet

        Message 3 of 13 , Dec 4, 2005
          Ad,
          Van Henrick Henrick en Beelken heb ik meer informatie over hun kinderen en bezittingen in "Naestenbest"
          Mocht je die nodig hebben stuur ik ze wel rechtstreeks.

          Haernismaker is een verwijzing naar een beroep, en er kunnen dus meerdere families zo gestart zjn.

          groetjes

          Message 4 of 13 , Dec 5, 2005
            Gerard,
            Voorlopig nog geen aansluiting.
            Ik heb nog een vraag open staan bij de bron van mijn informatie over de eventuele afstammelingen van de mij gekende Adriaen hendriks Haernismaker +1551

            misschien binnen enkel dagen

            groetjes
            Message 5 of 13 , Dec 5, 2005
              Dag Henk,
              Betreffende het volgende:

> [...]
              > Mocht je die nodig hebben stuur ik ze wel rechtstreeks.
              >
              > Haernismaker is een verwijzing naar een beroep, en er kunnen dus
              "
              Ik stel die informatie zeker op prijs!

              met beste groet

              Ad

> [...]
              > Mocht je die nodig hebben stuur ik ze wel rechtstreeks.
              >
              > Haernismaker is een verwijzing naar een beroep, en er kunnen dus

              Service.

            • H. A. Huijskens
              Message 6 of 13 , Dec 5, 2005
                Hallo iedereen die naar Harnasmaker te Oirschot zoekt,

                op de site van Herman de Wit bij Nieuw staat de bewerking van Jan Toirkens.
                De namen van zowel Adriaan als Hendrik staan in R 134 Regesten 1540. (Leuke site om door te fietsen als je in Oirschot-Best iets zoekt.)
                En voor Rita, hierover hebben we jaren geleden al eens contact gehad, met name over het boek van
                W.L.van den Acker.

                Groetjes Anneke
                http://www.anneke-huijskens-luijten.nl/

              • Gerard & Rita
                Message 7 of 13 , Dec 6, 2005
                  hallo Anneke,

                  Dat weet ik en ik heb uiteraard dit boek allang bekeken, maar er staat maar
                  1 Harnismaker in dus ik
                  ben er niet echt wijzer van geworden.
                  Ik kan haar geboortedatum nog steeds niet vinden en wie haar moeder was enz.
                  Ik heb uiteraard niet te klagen hoor, want er zijn zat mensen die niet zo
                  ver komen.
                  Bedankt voor je reaktie in iedergeval en toch hopend op iemand die wat meer
                  weet.

                  groetjes
                  Rita
                  homepage: http://go.to/biemos

                  Message 8 of 13 , Dec 6, 2005
                    Hallo Henk,

                    Bedankt voor je antwoord, ik heb een klein vermoeden dat deze Harnismakers
                    toch bij elkaar horen.
                    Als ik eventueel nog iets meer vind dan stuur ik het wel door.

                    groetjes
                    Rita
                    homepage: http://go.to/biemos

                  • Henk@Coolen-Online.be
                    Message 9 of 13 , Dec 6, 2005
                      Rita,
                      Ben zeer benieuwd.

                      Ad,
                      De gegevens van Santegoets zijn naar jouw onderweg

                      groetjes en alvast bedankt

                      > en

> [...]

                      Genealogy Multi family home for sale Single family home for sale

                    • A.W.M. Teulings
                      Message 10 of 13 , Dec 6, 2005
                        Dag Anneke,
                        Bedankt voor deze verwijzing, en via jou aan Jan Toirkens: dat zijn
                        voorbeeldige bestanden!

                        Ad Teulings