Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: van Hulten - van Drunen

  • Joep Jansma
    Message 1 of 13 , Nov 30, 2005
      Hartelijk dank Jan

      Hiermee ben ik toch weer een stapje verder terug in de tijd.
      De verdere persoonsgegevens kan ik vast wel in archieven terugvinden op het
      web.
      Hopelijk vind ik ook nog aansluiting op het deel waarop ik in 1e instantie
      reageerde, maar dit is alweer fantastisch.

      Groet

      Joep
      Message 2 of 13 , Dec 1, 2005
        Dag Joep,

        Ik borduur maar even verder op mijn eerdere mail aan Jan van den Bergh
        en Jan zijn begin, dat aansluiting mogelijk maakt op de Genealogie van
        Hulten, tak B GTMWB 1988, p38-47
        De records uit de eerste generaties heb ik geplakt uit BHIC.

        Vriendelijke groeten,

        Eimert van der Beek

        Generatie 1

        Henricus Hulten van
        gedoopt op vrijdag 6 december 1782 Baardwijk
        KIND: Henricus
        VADER: Hulten van Gijsbertus
        MOEDER: Grint van de Maria
        DATUM: 06-12-1782
        PLAATS: Baardwijk
        GEZINDTE: RK
        AKTENR.: 4/ 152
        BYZ. :
        BETREFT: doop

        Henricus Gijsbertus van Hulten
        huwelijk op zondag 20 mei 1804 Baardwijk
        NAAM: Hulten, van, Henricus Gijsbertus
        PARTNER: Cogels, Catharina Henricus
        DATUM ONDERTROUW:
        DATUM TROUWEN: 20-05-1804
        TE: Baardwijk
        GEZINDTE: RK
        AKTENR.: 5/ 48
        BIJZ.:
        BETREFT: Huwelijk

        Generatie 2

        Gisbertus van Hulten
        gedoopt op vrijdag 10 februari 1747 Drunen
        Man
        gedoopt op 10 feb 1747 Drunen
        religie: rk
        getuige: Maria Kippinck en Henricus van Hulten
        Moeder wordt in doopakte Anna Kippinck Ariens genoemd.
        Ouders:
        • Petrus Meussen van Hulten
        • Anna Kipping

        Gijsbetus van Hulten
        huwelijk op zondag 7 augustus 1774 Baardwijk
        NAAM: Hulten, van, Gijsbetus
        PARTNER: Grint, van de, Maria
        DATUM ONDERTROUW:
        DATUM TROUWEN: 07-08-1774
        TE: Baardwijk
        GEZINDTE: RK
        AKTENR.: 4/ 33
        BIJZ.:
        BETREFT: Huwelijk

        Generatie 3

        Petrus van Hulten
        gedoopt op dinsdag 28 augustus 1708 Drunen
        Man
        gedoopt op 28 aug 1708 Drunen
        religie: rk
        getuige: Anthonia_Driessen de Vries
        gedoopt onder voorwaarde.
        Peter Meeussen van Hulten
        huwelijk op zondag 13 oktober 1737 Drunen
        Man
        woonplaats: Drunen

        Peter Meeussen van Hulten met Anna Gijsbertdr Kipping
        ondertrouw op 28 sep 1737 Drunen
        huwelijk op 13 okt 1737 Drunen
        instantie: sch

        Generatie 4

        Bartholomeus Petruszn
        gedoopt op donderdag 19 maart 1676 Drunen
        Man
        gedoopt op 19 mrt 1676 Drunen
        religie: rk
        Ouders:
        • Petrus Meussen
        • Ida Cornelissen

        Bartholomeus Peeters van Hulten
        ondertrouw (kerk) op zondag 25 april 1706 Drunen
        Man
        woonplaats: Drunen

        Bartholomeus Peeters van Hulten met Catharina Driessen de Vries
        ondertrouw op 25 apr 1706 Drunen
        huwelijk op 9 mei 1706 Drunen
        instantie: ng
        ondertrouw (kerk) op 25 apr 1706 Drunen
        huwelijk (kerk) op 9 mei 1706 Drunen
        religie: rk
        getuige: Bartholomeus de Backer, Maria Joosten en Nicolaus_Jansen Smits

        Generatie 5
        (uit mijn eerdere mail)

        4. Peter Meeuws van Hulten, ged. Drunen 19.7.1648 overl aldaar 12.5.1703
        tr (1) Drunen ot/tr 26.5/17.6.1674 met Marike Adams
        tr (2) Drunen ot/tr 1.2/16.2.1676 met Ida (Yke) Cornelis
        tr (3) Drunen ot/tr 8.5/23.5.1694 met Margriet Hendriks van Loon, uit
        Waalwijk
        tr (4) Drunen ot/tr 29.9/09.10.1695 met Adriaentie Hendrik Cleyne,
        weduwe van Hendrik Aertse Jonckers
        5. Ida Cornelisdr, ged. Drunen 24.8.1646 (zie ook GTMWB
        1988, p131)

        Als zijn stiefvader Filebert Cornelis Clockenberg in 1706 overleden
        is, wordt Thomas Jansen van Hulten aangesteld als voogd van de
        kinderen van zijn tante Ida Cornelis [de zr van Filebert] en Peter
        Meeuwssen van Hulten. Hij wordt in de akte "bloedneeff" genoemd
        (Drunen R88, ongef.)

        Generatie 6

        8. Bartholomeus Gerards van Hulten, gedd. Drunen 27.8.1621 o tr Drunen
        26.2.1647 met Cornelia Gijsberts Adriaens
        9. Cornelia Gijsberts Adriaens
        10. Cornelis Ariens,
        11. Maria (Maeyke) Matthijsdr

        Generatie 7

        16. Gerard Adriaens
        17. Petronella Tilemans

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jan van den Bergh"

      • Henk@Coolen-Online.be
        Message 3 of 13 , Dec 1, 2005
          Eimert en anderen ( over Drunen gesproken )

          In mijn gegevens Thomas Aerts van Hulten X Adriana Wilm Aelberts ondertrouw (kerk) op 20 okt 1698 Drunen
          Huwelijksgetuige: Bartholomeus de Backer, Maria de Backer, Theodorus Arisen en Godefridus van Lijnen
          van hen zijn mij 3 kinderen bekend
          Willem 1700
          Arnoldus 1701
          Maria 1703

          Misschien heb je aansluiting ( de naam Thomas wordt ook gebruikt in jouw deel van deze familie )
          ook de getuige Bartholomeus de Backer kan een aanwijzing zijn
          Aan de andere kant hoeft het helemaal geen familie te zijn.
          Er kunnen wel meer mensen van Hulten naar Drunen getrokken zijn.

          Message 4 of 13 , Dec 1, 2005
            Dag Joep,

            Nog even een aanvulling op mijn vorige mail.
            Hendrik van Hulten uit generatie 1 trouwde nog een 2e maal:

            Henricus van Hulten

            Bruidegom op woensdag 24 juli 1822 Baardwijk

            Bron: RANB inventarisnummer: 286 plaats: Baardwijk
            Burgerlijke Stand: huwelijk , aktenummer: 5, datum: 24-7-1822
            BRUIDEGOM: Henricus van Hulten
            geboorteplaats bruidegom: Baardwijk
            BRUID: Adriana van Iersel
            Vader bruidegom: Gijsbertus van Hulten
            Moeder bruidegom: Maria van de Grint
            Vader bruid: Adrianus van Iersel
            Moeder bruid: Wilhelmina Verhagen
            Opmerkingen: akte bevat meer informatie

            Groeten

            Eimert

            --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "vanderbeeke"

            Message 5 of 13 , Dec 1, 2005
              Henk,

              Thomas Aerts van Hulten komt voor in tak C van de genealogie van
              Hulten. Aangevuld met BHIC geeft dit.

              Arnoldus Thomaszn N.N.

              gedoopt op vrijdag 15 oktober 1632 Drunen

              Man
              gedoopt op 15 okt 1632 Drunen [volgens GTMWB ouders: Thomas Janz van
              Hulten en Lijntje Aerts, won te Hulten]
              religie: rk
              getuige: Gisbertus Aerts en Godefrida Govaert

              Arnoldus Thomissen

              ondertrouw op maandag 20 mei 1658 Drunen

              Man
              geboren Hulten (?)

              Arnoldus Thomissen met Adriana Peters
              ondertrouw op 20 mei 1658 Drunen
              huwelijk op 12 jun 1658 Drunen
              instantie: ng
              huwelijk (kerk) op 12 jun 1658 Drunen
              religie: rk
              getuige: Elisabetha van Lishout en Genovefa_Henricus van Meerwijck

              Thomas Arnolduszn Thomas

              gedoopt op donderdag 12 december 1658 Drunen

              Man
              gedoopt op 12 dec 1658 Drunen
              religie: rk
              getuige: Anna Thomas en Walterus Petrus

              Ouders:

              *

              Arnoldus Thomaszn
              *

              Adriana Petrusdr

              Groeten

              Eimert

              --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Henk@C..."
              <henk@c...> wrote:

> [...]
              > Aan de andere kant hoeft het helemaal geen familie te zijn.
              > Er kunnen wel meer mensen van Hulten naar Drunen getrokken zijn.

            • Joep Jansma
              Message 6 of 13 , Dec 1, 2005
                Alle respondenten op mijn vraag

                Heerlijk die lawine aan informatie. Dank daarvoor!
                Ik moet alles eens even goed gaan verwerken in mijn database maar zoals ik
                het ruwweg bekeken heb is het dus een succes! Prachtig om in een keer zoveel
                aaneengesloten informatie te krijgen dat ik nu van 3 belangrijke
                familietakken tot in dezelfde periode terug ben gekomen.

                Nogmaals dank en uiteraard wordt het resultaat verwerkt in een nieuwe update
                op www.aukejans.com. Zelfs zodanig dat de familie van Hulten nu een
                afzonderlijk hoofdstuk zal gaan vormen, naast (onder andere) de families
                Jansma en Louwers.

                Vriendelijke groet

                Joep Jansma
              • Henk@Coolen-Online.be
                Message 7 of 13 , Dec 1, 2005
                  Met dank

                  <henk@c...> wrote:

> [...]
                  > Aan de andere kant hoeft het helemaal geen familie te zijn.
                  > Er kunnen wel meer mensen van Hulten naar Drunen getrokken zijn.

                  Genealogy Multi family home for sale Single family home for sale