  • Jack Ruijters
    Message 1 of 7 , Nov 29, 2005
      Goedenavond mede genealogen,

      Op een grafmonument in Schaijk staat vermeld "Rijck Jan Otten sterft den 15 IVLIVS 1667.
      Wie weet welke maand IVLIVS is ?

      met vriendelijke groeten,

      Jack Ruijters

    • Petra Harland Roetman
      Message 2 of 7 , Nov 29, 2005
        Hallo Jack,

        Een probeerseltje : de maand juli? ( naar aanleiding van de vernoeming van de maand naar Julius)
        Maar ik kan het niet verder motiveren.

        Petra Harland
        Op een grafmonument in Schaijk staat vermeld "Rijck Jan Otten sterft den 15 IVLIVS 1667.
        Wie weet welke maand IVLIVS is ?

        met vriendelijke groeten,

        Jack Ruijters

        Genealogy Multi family home for sale Single family home for sale

      • Werner Peene
        Message 3 of 7 , Nov 29, 2005
          Dag Jack,

          Dit is Julius.

          Met Vriendelijke Groet,

          Werner PEENE

          HYPERLINK "http://www.peene.net"www.peene.net (update 30-07-2005)

          HYPERLINK "http://www.peenfamily.co.uk"www.peenfamily.co.uk (update
          04-10-2003)

          HYPERLINK "http://www.vanpeenen.com/"www.vanpeenen.com/ (new site
          23-02-2004)

          _____

[...]

          HYPERLINK
          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance&w1=Ameri
          can+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=Ameri
          can+family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+sale&w
          6=Single+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=6nnAEMxpAFear4bowEc9vw"American
          family home insurance

          HYPERLINK
          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance+company&
          w1=American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&
          w3=American+family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+fo
          r+sale&w6=Single+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=BL6kXMG3gOydzlGfcVoB_A"

          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+owner+insurance&w1
          =American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3
          =American+family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+
          sale&w6=Single+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=qTlWgcjATqEYDi2rJuGd1g"Am

          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Genealogy&w1=American+family+home+insur
          ance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+family+home+owner
          +insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+sale&w6=Single+family+home+
          for+sale&c=6&s=202&.sig=ma1tp_HmnLfFc14q2HAZiw"Genealogy

          HYPERLINK
          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Multi+family+home+for+sale&w1=American+
          family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+
          family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+sale&w6=Si
          ngle+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=cOa-PgYsiuVbPCXvWqf6Hg"Multi family
          home for sale

          HYPERLINK
          "http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Single+family+home+for+sale&w1=American
          +family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American
          +family+home+owner+insurance&w4=Genealogy&w5=Multi+family+home+for+sale&w6=S
          ingle+family+home+for+sale&c=6&s=202&.sig=IJq3UkEFz2_-b2OxAeVOYA"Single
          family home for sale

          _____

          YAHOO! GROUPS LINKS

          * Visit your group "HYPERLINK
          "http://groups.yahoo.com/group/Noord-Brabant_Genealogy"Noord-Brabant_Genealo
          gy" on the web.

          HYPERLINK
          "mailto:Noord-Brabant_Genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com?subject=Unsubscr

          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
          "http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yahoo! Terms of Service.

          _____

        • Rian Capello
          Message 4 of 7 , Nov 29, 2005
            Jack,

            De datum is 15 Juli 1687.

            Met vriendelijke groeten,

            Rian Capello

            Message 5 of 7 , Nov 29, 2005
              > Op een grafmonument in Schaijk staat vermeld "Rijck Jan Otten sterft den
              > 15 IVLIVS 1667.
              > Wie weet welke maand IVLIVS is ?

              I = J, V = u, L = l, I = i, V = u, S = s, dus Julius = Juli.
              Esther
            • Jack Ruijters

                Message 7 of 7 , Nov 30, 2005
                  IVLIVS

                  Dat is juli, in mooie latijnse kapitalen geschreven

                  In dat alfabet is de I hetzelfde als de J en de V gelijk aan de U

                  In gewoon Nederlands staat daar dus: JULIUS

                  Groet,

                  Luud