RE: [ZuidHolland-Genealogy] The Dutch Connection

  • Alie Vermeer
    Message 1 of 4 , Oct 1, 2005
      To: ZuidHolland-Genealogy@yahoogroups.com
      Subject: lastig

      Beste lijst genoten,

      Mijn oudste zus heft gevraagd de stamboom van haar man (mijn zwager dus) uit
      te zoeken, natuurlijk doe ik dat graag.....

      Tja ik ben al dagen bezig en ben geen lor opgeschoten,heb alle bekende sites
      (en minder bekende) bekeken maar helaas.

      het punt is dat ze niet zoveel gegevens heeft dus hier ben ik weer met de
      vraag of Jullie me verder kunnen helpen.

      Cornelis Johannes BLOEMSCHEER verder geen gegevens bekend

      Huwt op 1 juli 1944

      Liselotte Olga Louise JACOBI

      Geb. 25 apr 1922 te Hamburg Stad, duitsland

      Er zijn maar bitter weinig bloemscheer families en als je zoekt bij de
      Jacobi's dan zie je door de bomen het bos niet meer!

      Wie o wie kan er licht in de duisternis geven.

      Alvast mijn hartelijke dank

      Alie vermeer

    • jvdb49
      Message 2 of 4 , Oct 1, 2005
        Hallo Alie,

        We zijn natuurlijk niet helderziend dus kunnen met deze gegevens
        niet veel doen. De akten uit die tijd zijn nog niet openbaar.
        Je moet eens kijken op www.Geneanet.org Type de naam
        Bloemscheer in en dan vind je een Johannes Cornelis enz.
        Ook www.Genlias.nl geeft een aantal personen met deze naam.
        Misschien dat deze info enig licht geeft.
        Breda is vaak genoemd.
        Is de Cornelis Johannes Bloemscheer nog in leven.? Zoniet ,en is hij
        overleden in Nederland, dan kun je mogelijk een Persoonskaart
        opvragen. Alle info hierover is te vinden op www.cbg.nl
        Zodra je de ouders van Cornelis Johannes Bloemscheer weet kom je
        waarschijnlijk makkelijker verder.
        Succes, Johanna.

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Alie Vermeer"
        <alie.vermeer@x> wrote:

> [...]
        bij de
        > Jacobi's dan zie je door de bomen het bos niet meer!
        >

        > Wie o wie kan er licht in de duisternis geven.

      • Alie Vermeer
        Message 3 of 4 , Oct 1, 2005
          Hallo Johanna,

          Helaas is Corn. Joh. 4 jaar geleden overleden, hij is wel in Nederland
          overleden dus ook daarvoor naar den hag voor de persoonskaart of zou deze
          nog niet openbaar zijn?

          Genlias geeft geen link heb de 2 mensen wel een email gestuurd, het probleem
          is dus mijn zwager zijn opa's en oma's, hij weet niet eens of zijn ouders in
          duitsland of nederland getrouwd zijn!!

          Misschien kan ik mijn zus nog eens t verdekte vragen laten stellen!

          Voor nu heel erg bedankt, ik zag het echt even niet meer zitten,

          Alie vermeer

          _____

          <alie.vermeer@x> wrote:

> [...]
          bij de
          > Jacobi's dan zie je door de bomen het bos niet meer!
          >

          > Wie o wie kan er licht in de duisternis geven.

          _____

          YAHOO! GROUPS LINKS

          * Visit your group "Noord-Brabant_Genealogy
          <http://groups.yahoo.com/group/Noord-Brabant_Genealogy> " on the web.

          ibe>

          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo!
          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

          _____

        • jvdb49
          Message 4 of 4 , Oct 1, 2005
            Alie,

            Je kunt dus een Persoonslijst aanvragen. Alle info hierover is te
            vinden op www.cbg.nl /Collecties/Persoonskaarten . Je kunt zelfs een
            bestelformulier downloaden.
            De kosten zijn een paar Euro , en het duurt +/- 10 dagen. Je hebt
            dan wel de ouders ,geb.- en huw.data. Daarna kun je met onderzoek
            verder.!

            <alie.vermeer@x> wrote:
> [...]
            >
            > Misschien kan ik mijn zus nog eens t verdekte vragen laten stellen!
            >
            > Voor nu heel erg bedankt, ik zag het echt even niet meer zitten,

            Dutch
> [...]
            >

            > _____
            >
            > YAHOO! GROUPS LINKS
            >

            > * Visit your group "Noord-Brabant_Genealogy

            subject=Unsubscr