Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Jan Meeus X Geertruid Aert Backs

  • A.W.M. Teulings
    Message 1 of 4 , Apr 30, 2005
      Henk,
      Ja dat komt overeen met de reconstructies in mijn bestand, met voorts mijn
      toevoeging dat de vader van Gijsbert, patoor te Aerschot is, en niet een
      Gijsbert VAN Aerschot (bij de van Aerschots komt de naam Gijsbert bij mijn
      beste weten niet voor) een zoon zou kunnen/moeten zijn van Maarten (Marinus)
      van Vessem, smid te 's-Hertogenbosch.

      Ad T

      From: "Henk@..." <henk@...>
      To: <Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com>
      Date: Fri, 29 Apr 2005 21:22:14 +0200

      wie kent er voorouders van Jan X Geertruid ??

      Jan Meeus huwt Geertruid Aert Backs ( omgeving Tilburg ruim voor 1500 )
      en hebben de volgende kinderen Willem , Katelijn, Jan, Aert , Gijsbert en
      Berthout
      waarvan enkel Willem en Katelijn in 1544 nog in leven zijn
      deze worden genoemd in verschillende aktes samen met kleinkinderen bij
      Berthout, Gijsbert en Aert

      1541, october 15 - 288/42r.
      Aert zoon van wijlen Jan Meeus en wijlen Geertruijt diens vrouw dochter
      van
      wijlen Aert Backs heeft wettelijk en erfelijk verkocht en overgegeven aan
      Willem zoon van wijlen Jan Meeus, zijn broer, zijn versterf, portie en
      kindsdeel, hem verstorven van wijlen Jan Meeus en Geertruijt, zij ouders,
      in
      alle erfgoederen gelegen te Goirle.

      c.. Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
      Service.