Re: Jan Krol/Theodra van Dijk

  • gtob_gtob
    Message 1 of 8 , Feb 28, 2005
      Jeanne,

      Dat is me bekend (Jan is zelfs bij alle huwelijken nog in leven dus
      ook zijn overlijden heb ik -nog- niet gevonden), edoch ik dacht de
      ouders te kennen maar dat bleken ze niet te zijn. Er zijn in die
      periode meerdere Jan Krol/Crol.

      Ik heb het idee dat ie bij een der kinderen buiten Dussen is gaan
      wonen. Maar dat is een veronderstelling.

      gr
      Frans
      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "jeanne van rooij"
      <j_vanrooij@h...> wrote:
      > Frans,
      >
      > In isis/noord brabant staan meer huwelijken van kinderen van dat
      echtpaar.
      > Allemaal geboren in Dussen. Een klein beginnetje, want van voor
      1811 staat
      > er van Dussen nog niks.
      >
      > Groeten
      > Jeanne
      >
      > genealogie
      > www.vrooij.com

      Brabant_Genealogy]

      Theodora

    • Cees van Dinteren
      Message 2 of 8 , Jul 6, 2005
        Frans,
        als Jan een van de volgende personen is:
        joannes 25-11-1770 of joannes 09-04-1775 of joannes 26-03-1777 dan
        zijn de ouders Adriani Crol en Jacoba Boerenwaart
        Deze ouders hebben in Dussen bovengenoemde joannessen gekregen.
        Jacoba is geboren op 30-01-1800.

        Groet
        Cees van Dinteren

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "gtob_gtob"
        <gtob_gtob@y...> wrote:

> [...]
        >
        > Ik ben op zoek naar de ouders van Jan Krol, welke gehuwd was met
        > Theodora van Dijk. Hiervan huwt een dochte Jacoba (2e huw?) te

      • gtob_gtob
        Message 3 of 8 , Jul 13, 2005
          Cees,

          Datzelfde dacht ik ook.
          Edoch in Dongen trouwt de Joannes van 1777 met een Vermeulen.
          En de Joannes van 1774 trouwt met Vetjes.
          In geen van deze huwelijken staat dat er een eerder huwelijk is
          geweest.

          En dat men DRIE Joannes in een gezin zou hebben lijkt mij wel wat
          veel van het goede.

          Daarom dat ik er vooralsnog vanuit ga dat we hier met een ander
          gezin CROLL van doen zullen hebben.

          gr
          Frans

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Cees van Dinteren"

        • Cees van Dinteren
          Message 4 of 8 , Jul 15, 2005
            Frans,

            ook in mijn familie komen veel kinderen met dezelfde voornaam voor.
            Ik ging er in het begin vanuit dat bij overleden grofgezegd een
            nieuwe werd gemaakt. Later las ik in een nieuwsgroep dat dit niet
            altijd het geval is. Mijn "kopie" van het doopboek van Dussen geeft
            echt al die kinderen aan.

            Groeten
            Cees.
            http://home.tiscali.nl/divace/genealogie

            <gtob_gtob@y...> wrote:
> [...]
            > veel van het goede.
            >
            > Daarom dat ik er vooralsnog vanuit ga dat we hier met een ander

          • gtob_gtob
            Message 5 of 8 , Jul 15, 2005
              Cees,

              Wat ik ook aangaf er zijn drie joannes in dat gezin.
              Van twee heb ik de huwelijken gevonden en geen van deze beide geven
              aan dat er een ander huwelijk is geweest.
              Blijft dus de derde over. Maar vooralsnog houdt ik het op een ander
              gezin waaruit de joannes voorkomt die gehuwd is met Theodora van
              Dijk totdat het tegendeel blijkt.

              Verder vond ik in het ORA Thuijl ook een familie Croll (Arien met
              een zoon Joost).
              Kan die nog niet plaatsen.

              Blijf zoekende.

              gr

              <watergeus01@y...> wrote:
> [...]
              > nieuwe werd gemaakt. Later las ik in een nieuwsgroep dat dit niet
              > altijd het geval is. Mijn "kopie" van het doopboek van Dussen

            • Cees van Dinteren
              Message 6 of 8 , Jul 17, 2005
                Frans,
                Mijn reactie was alleen op je onderstaande bericht dus ik wist niet
                dat je al 3 joannes had gevonden. Die van 1774 ken ik overigens niet.