Nadere kennismaking

  • woudwise
    Message 1 of 6 , Feb 27, 2005
      De afgelopen week heb ik mij kort voorgesteld op dit forum en meteen ook maar mijn eerste vraag gesteld. Tot mijn verrassing kwam er vrijwel meteen respons: ik ben er uiteraard zeer verguld mee. Wellicht zegt het iets over de leesdichtheid of de uitruilbereidheid van de bezoekers van het forum. Hoe dan ook, het oogt positief. Daarom even een korte verheldering over mijn Brabantse genealogische speurtocht. Ik onderzoek de kwartierstaat van mijn kinderen. In Noord-Brabant gaat het dan om de volgende families:

      Van Haaff (Boxmeer, Vierlingsbeek, Goch, Kleve), Sweeren (Boxmeer), Molmans (Sambeek, Boxmeer), Klabbers/Clabbers, Verhaard (en spelvarianten, te Sambeek), Van den Wijenbergh (Vierlingsbeek), Croefs, Vermaeseren/Vermasen (en spelvarianten, te Sambeek), Van Leunen, Arts (Sambeek), Van Riemsdijk (Grave, mog. te Gastel, Land van Cuyck), Hillacq (en spelvarianten), Van de Laer (Cuyck).

      Wie weet meer van de hier genoemde families? Uiteraard hoeft het niet van één kant te komen: ik bied zelf ook gegevens aan. Over het algemeen heb ik prettige ervaringen met het uitruilen van onderzoeksgegevens. Ik zou eventueel ook tegenonderzoek kunnen doen in Overijssel of Friesland. Hartelijke groeten, Nico van der Woude, Almelo.

    • Jack en Henny Pieroelie
      Message 2 of 6 , Feb 27, 2005
        Dag,

        Ik heb wel wat Mol(le)mansen in mijn genealogie. Wat en wie zoekt u?

        vr. groet
        Henny Pieroelie

[...]

        Deze mail is door Freeler gecontroleerd op virussen.
      • Nico van der Woude
        Message 3 of 6 , Feb 27, 2005
          Hallo Henny, bedankt voor het bericht. Ik beschik van deze familie
          over deze gegevens (zie hieronder; de opmaak laat enigszins te
          wensen over, de nummers komen uit de kwartierstaat). Ik ben benieuwd
          of er aansluiting is. Alvast bedankt voor je reactie. Vr. gr. Nico

          80.
          Cornelis Wilhelmus van Haaff, geb./ged. RK Boxmeer 26-7-1792,
          bouwman, particulier, overl. Boxmeer 15-5-1842, tr. Boxmeer 8-11-1825
          81.
          Maria Mechtildis Molmans, geb./ged. RK Boxmeer 5-7-1797, overl.
          Arnhem 18-1-1861, tr. (1) Boxmeer 3-5-1824 Theodorus Bouwmans, geb.
          Mook 1775, verwer, overl. Boxmeer 7-1-1825. 3 mei 1824 Boxmeer, zoon
          van Theodorus Boumans en Hendrina Martens.

          160.
          Hendrikus Wilhelmus van Haaff, geb./ged. RK Boxmeer 21-11-1751,
          schepen, herbergier, bouwman, overl. Boxmeer 20-10-1823, tr. RK
          Boxmeer 31-7-1788
          161.
          Petronella Johanna Sweeren, geb./ged. RK Boxmeer 28-7-1765, overl.
          Boxmeer 23-3-1795.
          Uit dit huwelijk (in ieder geval, volgorde niet duidelijk):
          1. Cornelis Wilhelmus, (= 80).
          2. Jacoba Johanna van Haaff, geb. Boxmeer, tr. Boxmeer 27-4-1823
          Martinus Cruijsen, geb. Linden, zoon van Peter Cruijsen en Maria
          Martens.

          162.
          Hendrik Molmans, tr.
          163.
          Anna Gertrudis Klabbers, ged. (RK) Sambeek 10-5-1763.
          Mogelijk voorgeslacht van Hendrik: (GN XXXII (1977) p. 199: Henricus
          Clabbers x Boxmeer 13-9-1741 Christina Berens.
          Uit dit huwelijk (in ieder geval, volgorde niet duidelijk):
          1. Wilhelmina Mechelina Molmans, geb. Boxmeer 4-5-1795, tr. Breda 18-
          5-1824 Theodorus Eugenius van Opstal, geb. Tilburg 25-7-1788, zoon
          van Georg van Opstal en Johanna Hansberg.
          2. Maria Mechtildis (= 81).
          3. Caspar Henricus Molmans, geb. Boxmeer, tr. Boxmeer 24-4-1826
          Elisabeth Johanna Horn, geb. Amsterdam, dochter van Wilhelmus
          Josephus Horn en Maria Jacoba Cornelia Wannaar.
          4. Arnoldus Henricus Molmans, geb. Boxmeer, tr. Sambeek 8-4-1837
          Petronella Jacoba Collet, geb. Sambeek, dochter van Christophorus
          Collet en Petronella Hijdaars
          5. Catharina Antonia Hermina Molmans, geb. Boxmeer 18-5-1803, tr.
          Breda 10-11-1825 Johannes Nicolaas Delfontaine, geb. Bassenge (B) 24-
          6-1802, zoon van Josephus Delfontaine en Maria Johanna Mathot.
          6. Johanna Christina Molmans, geb. Boxmeer, tr. Breda 2-10-1826
          Cornelis Vermeulen, geb. Ginneken, zoon van Roeland Vermeulen en
          Maria van Hooijdonck.

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jack en Henny

          Message 4 of 6 , Feb 27, 2005
            Dag Nico,

            Het lijkt er niet op dat ik je kan helpen. Ik heb wel een aantal personen
            van die naam (voornamelijk uit Boxmeer) in mijn genealogie, maar helaas geen
            treffers met jouw namen.
            Wel een Caspar Mollemans, maar een andere.

            In bijlage volgt mijn lijstje. Misschien dat je toch een link ontdekt.

            Vr. groet,
            Henny Pieroelie-Klumpers

          • Nico van der Woude
            Message 5 of 6 , Feb 28, 2005
              Hallo Henny,

              In ieder geval vriendelijk bedankt voor de moeite. Overigens zie ik
              geen bijlage, die komt wellicht nog?

              Hartelijke groeten,

              Nico

            • wnabuurs
              Message 6 of 6 , Feb 28, 2005
                Nico,

                Kun je wat meer gegevens geven mbt de families Arts en Croefs?
                Mogelijk dat ik je verder kan helpen, maar dan heb ik wel iets meer
                houvast nodig.

                Willem Nabuurs

                --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "woudwise"