717Re: [Noord-Brabant_Genealogy] HUTTEN en MOONEN Tilburg

  • J.A.H. Boeren
    Sep 1, 2001
      Deze zaken zijn niet zo van belang als je zou denken!
      1) Rutten en Hutten zijn inderdaad twee verschillende namen, maar er kan hier sprake zijn van een verschrijving.
      2) Monen en Moonen zijn allebei dezelfde naam. Een naam met een enkele o of met een dubbele o is niet wezenlijk anders.
      3) Wie in het oude regime een wettelijk huwelijk wilde aangaan kon slechts terecht bij predikant (van de hervormde kerk) of schepenbank. Dus zie je heel erg vaak dat echte katholieken toch bij de predikant trouwen.

      Kortom, het huwelijk dat door Luud de Brouwer werd aangewezen, is wel degelijk het juiste!

      Gr.

      John

      PS. Dat Luud en ik collega's zijn heeft geen invloed op de inhoud van mijn mail :-))
    • Show all 8 messages in this topic